PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci drogerii mają o co walczyć - rynek kosmetyków w Polsce cały czas rośnie

  • Autor: Newseria
  • 29 sie 2014 08:25

Należąca do Grupy Pelion spółka CEPD N.V. czeka na zgodę UOKiK w sprawie przejęcia sieci drogerii Natura. Nowy właściciel przygotowuje strategię rozwoju na kolejne lata. Jest o co walczyć, bo rynek kosmetyków w Polsce jest warty już ponad 20 mld zł i cały czas rośnie.

REKLAMA

- Na początku planujemy podjęcie działań mających na celu poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami. W najbliższym czasie wypracowana zostanie strategia rozwoju sieci na kolejne lata. Zamierzamy również wykorzystać synergie wynikające z pozostałych obszarów działalności CEPD N.V. związanych m.in. z portfolio produktów, działalnością internetową czy posiadanymi nieruchomościami - podkreśla Ron Drori, prezes CEPD N.V.

Alior Bank, który ma 100 proc. udziałów w spółce Polbita, która jest właścicielem drogerii Natura, podpisał warunkową umowę sprzedaży z CEPD, która zależy m.in. od zgody prezesa UOKiK. Jak podkreślono w komunikacie prasowym, dzięki transakcji nowy właściciel Polbity będzie realizował strategię dywersyfikacji działalności.

- Zwyczajowo urząd podejmuje tego typu decyzje w ciągu trzech miesięcy. Mamy nadzieję, że nastąpi to oczywiście jak najszybciej. W tej chwili jesteśmy w trakcie opracowywania strategii dla spółki - podkreśla Michał Perlik, wiceprezes i dyrektor finansowy CEPD N.V. ‒ Bardzo istotna kwestią, poza dywersyfikacją obszarów działalności grupy CEPD, jest zagwarantowanie jej dalszego rozwoju. Mam tutaj na myśli zapewnienie wzrostu jej przychodów. Dzięki tej transakcji będziemy mogli rozszerzyć zakres produktów i usług oferowanych naszym klientom.

Dla spółki rynek kosmetyczny w Polsce jest bardzo obiecujący, bo od siedmiu lat jego średnioroczny wzrost to niemal 5 proc. W 2013 r., według badań firmy PMR ten sektor gospodarki był warty 20 mld zł, a do 2016 r. jego wartość może wzrosnąć do 23 mld zł. Drogerie Natura to mocny gracz na rynku - mają 258 sklepów (w tym 240 własnych) i są trzecim najbardziej preferowanym miejscem zakupu wymienianym spontanicznie przez konsumentów (zgodnie z danymi PMR). Polbita zatrudnia prawie 1500 osób, a w ubiegłym roku przychody spółki przekroczyły 420 mln zł.

CEPD N.V. w Europie zarządza już niemal 1300 aptekami. W Polsce, za pośrednictwem spółki DOZ SA, zarządza aptekami „Dbam o Zdrowie", których jest w Polsce ponad 900 (w tym niemal 600 własnych i ponad 300 franczyzowych).

Perlik wskazuje, że możliwa jest wzajemna sprzedaż produktów pomiędzy sieciami. W aptekach mogą pojawić się produkty z drogerii Natura, a w drogeriach - niektóre produkty apteczne.

Poza naszym krajem CEPD N.V. jest obecna również na Litwie i w Wielkiej Brytanii, gdzie ma aptekę dla Polonii londyńskiej.

- Mamy doświadczenie w zarządzaniu dużymi sieciami sprzedaży detalicznej w Polsce oraz za granicą i jesteśmy przekonani, że wykorzystamy je z korzyścią dla rozwoju drogerii Natura - zapewnia Drori.

CEPD N.V. w ramach umowy zakupu Polbity zobowiązał się do dofinansowania spółki kwotą 10 mln zł. Alior Bank oraz Erste Group Bank zapewnią długoterminowe finansowanie dłużne w wysokości do 150 mln zł, z przeznaczeniem na rozwój i refinansowanie obecnego zadłużenia Polbity.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA