PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci dyskontowe najlepiej zarabiają w mniejszych miastach - wywiad z wiceprezesem Redanu

  • Autor: propertnews.pl
  • 22 mar 2013 12:51

Sieci dyskontowe najlepiej zarabiają w mniejszych miastach - wywiad z wiceprezesem Redanu

5,7 mln zysku wypracowała dla Redanu sieć dyskontowa Textilmarket w 2012 roku. Jak mówi w rozmowie z Propertynews.pl Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA, sprzedaż dyskontowa najlepiej opłaca się w miastach o wielkości od 15 tys. do 70 tys. mieszkańców.

REKLAMA

Redan stracił w ubiegłym roku ponad 8 mln zł na sklepach własnych. Jak radziła sobie dyskontowa sieć Textilmarket?

W ubiegłem roku Textilmarket wygenerował zysk na poziomie prawie 6 mln zł. Otworzyliśmy 42 nowe sklepy, a zamknęliśmy 18. Sieć zwiększyła się więc o 24 placówki. W tym roku planujemy uruchomić 18 punktów i zamknąć kolejnych 18.

Zmieni się więc nie tyle liczba co lokalizacja? Gdzie najbardziej opłaca się otwierać dyskonty?

W biznesie detalicznym lokalizacja związana jest nie tyle z wielkością miasta, ile z konkretnym miejscem. Opłaca się więc otwarcie sklepu na rogu tych dwóch ulic, a niekoniecznie w tej miejscowości.

Mamy takie przypadki, że nierentowny sklep, przeniesiony z jednego punktu do drugiego, zaczyna sobie dobrze radzić. Tak było na przykład w Rawie Mazowieckiej. Nie ma prostej formuły i nie da się stwierdzić, że jak na przykład miejscowość ma 10 tys. mieszkańców, to biznes nie funkcjonuje.

Redan ma teraz 300 sklepów dyskontowych. Lepiej funkcjonują w dużych czy mniejszych miastach?

Doświadczenia z ubiegłego roku pokazują, że w dużych miastach, gdzie płacimy wysokie czynsze, jest gorzej niż w mniejszych miejscowościach. Dlatego te planowane 18 sklepów otworzymy w sprawdzonych lokalizacjach. Z naszych doświadczeń wynika, że sprzedaż dyskontowa najlepiej opłaca się w miastach o wielkości od 15 tys. do 70 tys. mieszkańców.

Jak właściciele lokali reagują na renegocjacje czynszów?

W ubiegłym roku udało nam się przekonać siedemdziesięciu kilku właścicieli, żeby nie indeksowali czynszu. To oznacza, ze działania są dość masowe i że się nam udaje. Textilmarket dominującą część umów na wynajem ma podpisaną z prywatnymi właścicielami lokali. Szybciej zapadają decyzje, rozmawia się z konkretnym człowiekiem, który o wszystkim decyduje. Nie ma wielu pośredników, jak w przypadku galerii handlowych.


Dziękuję za rozmowę

Joanna Budzaj 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA