PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe chcą zarabiać na eko żywności

  • dlahandlu.pl
  • 16 mar 2017 09:56

Sieci handlowe chcą zarabiać na eko żywności fot. Pixabay

Rynek zdrowej żywności w Polsce ma duży potencjał rozwoju. Jego wartość szacowana jest na ponad 800 mln zł i ciągle rośnie. Sieci handlowe coraz chętniej poszerzają swoje półki o produkty bio i eko, chcąc przyciągnąć do siebie klientów, zaopatrujących się w specjalistycznych sklepach.

REKLAMA

Wśród najważniejszych trendów konsumenckich, które wpłyną na strategie sieci handlu spożywczego w nadchodzących latach, można wyróżnić m.in. zmianę nawyków żywieniowych - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez Roland Berger. Konsument jest coraz bardziej zainteresowany zakupem zdrowej i ekologicznej bio żywności,  pomimo wyższych cen tych produktów. - Szacuje się, że w ciągu 10 lat wartość rynku żywności ekologicznej wzrośnie do ponad 3 mld zł - uważa Monika Woźniak, Senior Consultant Augeo Ventures.

Zgodnie z danymi najnowszego raportu The World of Organic Agriculture wydatki na żywność ekologiczną stanowią w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej najwyższą wartość przyjął w Danii (7,6 proc.), Szwajcarii (7,1 proc.), Austrii (6,5 proc.), Szwecji (6,0 proc.), Niemczech (4,4 proc.) oraz Luksemburgu (3,4 proc.). - Wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa - zapewnia Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Wielkopowierzchniowe sklepy w ostatnim czasie przywiązują dużą uwagę do ekologicznych i prozdrowotnych produktów.

Nowa kampania Lidla "Tradycyjnie czy nowoczesnie?”, której ambasadorami są szef kuchni Karol Okrasa oraz blogerka Daria Ładocha, koncentruje się wokół kuchni tradycyjnej z jeden strony i nowych trendów kulinarnych z drugiej. - Czas odkryć zupełnie inny świat świadomego gotowania – humusu, tofu, soków jednodniowych, koktajli z jarmużu i zdrowych przekąsek – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Dbający o zdrową dietę, coraz częściej wybierają produkty bez konserwantów, barwników, wzbogacone o witaminy. Zwracają też uwagę na obniżoną zawartość tłuszczu i soli. Sięgają po produkty pełnoziarniste, bez dodatku glutaminianu i z obniżoną zawartością cukru. Co trzeci badany wybiera produkty ekologiczne, co drugi oczekuje większego ich wyboru w sklepach, a ponad 1/3 gotowa jest płacić za eko-żywność więcej.  30 proc. z nas jest ciekawych nowości i otwartych na odkrywanie. Jeszcze 5 lat temu naturalność żywności liczyła się dla 14 proc. badanych. Dziś już 47 proc. Polaków przywiązuje do niej wagę – wynika z badań przygotowanych na zlecenie sieci Lidl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA