PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe liczą na poprawę wyników finansowych poprzez zmiany na kluczowych stanowiskach

  • dlahandlu.pl
  • 21 sie 2014 13:28

Rok 2014 stoi pod znakiem kluczowych zmian personalnych w sieciach handlowych. Najwięksi gracze detaliczni sięgają po managerów z dużych koncernów FMCG i pokrewnych branż, licząc że wniosą do firmy nową jakość i know-how.

REKLAMA

Rok 2014 to rewolucja w Tesco. Philip Clarke, wieloletni prezes zarządu sieci, mimo zapowiedzi, że nie zrezygnuje ze swojej funkcji, opuści jednak jej szeregi. Zastąpi go Dave Lewis, który formalnie dołączy do zarządu Tesco 1 października 2014 roku.

Lewis zdobył doświadczenie w handlu poprzez pracę w korporacji Unilever. Kierownictwo Tesco ma nadzieję, że przyniesie sieci know-how z dziedziny doświadczeń konsumentów, strategii biznesowej oraz zarządzania marką. Zarząd uważa, że pod nowym kierownictwem Tesco utrzyma, ale też i poprawi swoją pozycję na rynku sprzedaży detalicznej.

Do zarządu Tesco w grudniu dołączy Alan Stewart, który objejmie po rezygnacji Laurie'go McIlwee funkcję dyrektor finansowego. Stewart legitymuje się doświadczeniem w handlu detalicznym. Wcześniej był dyrektorem finansowym w Marks & Spencer oraz WH Smith. Swoją karierę rozpoczynał w sektorze bankowym.

Sprzedaż sieci dla całej grupy (z wyłączeniem paliw) zmalała w pierwszym kwartale 2014/2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) o 3,8 proc., a sprzedaż międzynarodowa zmalała o 8 proc. W Europie sprzedaż po aktualnych kursach (również z wyłączeniem paliw) spadła o 6,9 proc.

Duże przetasowania nastąpiły również w Jeronimo Martins. - Wyniki Biedronki w pierwszym półroczu wypadły poniżej naszych oczekiwań. W związku z tym podjęliśmy już kroki, aby przywrócić sieci satysfakcjonujący poziom sprzedaży like-for-like, oraz zagwarantować firmie utrzymanie pozycji lidera rynku handlu w przyszłości - mówił Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins.

Pod koniec lipca firma podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku. W tym czasie skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wyniosła 6,051 mld euro (5,643 mld euro w I półroczu 2013 r. czyli wzrost o 7,2 proc.). EBITDA wyniosła 341,4 mln euro, a zysk 144,9 mln euro (165,3 mln euro w I pół. 2013 r. czyli spadek o 12,4 proc.). Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 9,1 proc. w lokalnej walucie i wyniosła 4,029 mld euro. W ujęciu LfL sprzedaż sieci spadła o 1,2 proc. Czy wyniki były bezpośrednim katalizatorem zmian? Faktem jest, że w połowie maja do kierowania Biedronką powrócił Pedro Pereira da Silva, zastąpił na tym stanowisku Tomasza Suchańskiego, który został oddelegowany do Portugalii. Analitycy uważają, że ma to związek ze spadkiem wyniku LfL sieci w I kw. 2014 roku.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.