PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe mają za sobą dobre półrocze

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • 18 lip 2012 08:52

Powolne hamowanie sprzedaży detalicznej nie jest jeszcze odczuwalne przez działające w Polsce sieci detaliczne. Pierwsze półrocze było udane dla zdecydowanej większości firm. Szczególnie dla Biedronki, która odnotowała wzrost obrotów o 21 proc. do równowartości 1,5 mld euro. Również Lidl przyznał się, że udało mu się utrzymać dynamikę sprzedaży na podobnym dodatnim poziomie co w analogicznym okresie roku ubiegłego - pisze Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Jak podaje "DGP", całkiem dobrze wiedzie się też sieciom supermarketów, a to dlatego, że starają się dotrzeć ze swoimi sklepami coraz bliżej miejsca zamieszkania konsumentów. W Intermarche obroty zwiększyły się o ponad 15 proc., w Polomarkecie o 12,5 proc., a w Piotrze i Pawle o 11 proc.

Najgorzej sytuacja wygląda w hipermarketach, skąd konsumenci powoli uciekają do mniejszych, bardziej kameralnych sklepów. Zwłaszcza że dzięki agresywnej konkurencji ceny we wszystkich typach sklepów wyrównują się i hipermarkety nie są już jak kiedyś o 20 - 30 proc. tańsze od sklepów osiedlowych czy o 10 - 15 proc. od supermarketów. Jak dotąd wynikami za I półrocze pochwalił się E.Leclerc, który ogłosił 7-proc. wzrost obrotów. Na tle konkurencji supermarketów i dyskontów taka dynamika wypada dość blado.

Dobre wyniki skłaniają największe sieci do utrzymania dotychczasowych planów rozwoju. Do końca roku największe sieci handlowe otworzą jeszcze kilkaset sklepów we wszystkich formatach - pisze "DGP".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA