PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe powinny dopasować strategię i model biznesowy do specyfiki Polski Wschodniej

  • dlahandlu.pl
  • 19 wrz 2014 14:02

Elastyczny format i ostrożna strategia oraz dopasowanie modelu bizneswoego do lokalnych warunków to szansa na sukces na wschodzie Polski stwierdzili eksperci biorcący udział w debacie Ekspansja sieci handlowych na ścianie wschodniej zmieni sytuację producentów i dostawców, która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

REKLAMA

Format idealny - "nie za duży, nie za mały"

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji ogólnopolskie sieci handlowe nie dlatego upatrzyły sobie wschód Polski, że w innych regionach jest już zbyt duże nasycenie. Raczej sięgają po kolejne miejsca, gdzie widzą dla siebie potencjał. Oczywiście nie jest to teren, gdzie mogą się rozwijać hipermarkety, bo nie ma tu tak dużych skupisk miejskich. Jest natomiast miejsce dla średnich formatów dyskontowych czy małych supermarketów. Właściwe określenie formatu jest więc kluczowe dla szans rozwoju w tym regionie - stwierdził Faliński.

Na uwarunkowania demograficzne, które wpływają na kształt strategii rozwoju na wschodzie zwrócił uwagę Rafał Anczak, członek zarządu Deloitte Business Consulting. - Polska wschodnia jest mniej zaludniona i taka zostanie. Z tym nie ma co walczyć. Jesteśmy krajem średniej wielkości, który ma sporo aglomeracji, z których każda ma ambicje na bycie regionalnym centrum. Migracja do większych miast trwa i raczej nie zanosi się na zmianę. Zatem myślenie o dużym formacie na terenach, z których ludzie się przenoszą wydaje się ryzykowne, ale to nie znaczy, że format hybrydowy czy elastyczny, który będzie dobrze zarządzany tutaj się nie przyjmie. Oznacza to jednak, że nie ma jednoznaczej odpowiedzi, co sprawdzi się na wschodzie. Na pewno sukcesem nie skończy się tutaj skopiowanie gotowych rozwiązań i przeniesienie ich tutaj 1:1, bo tu są inne warunki i inna specyfika. Naszą przewagą jako przedsiębiorców polskich jest myślenie ostrożne i zachowawcze, a nie huraoptymistyczne, co pozwala nam znaleźć odpowiedzi w jaki sposób rozwijać się w rejonie o średnim poziomie rozwoju gospodarczego. Nas nie stać na ponoszenie błędów, dlatego należy zakładać ostrożne scenariusze, bo zwłaszcza na obszarze wschodu Polski tego marginesu na błąd nie ma - zaznaczył Antczak.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA