PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe rosną dzięki ekspansji na wschodzących rynkach

  • Autor: portal spożywczy
  • 09 lut 2015 17:01

W ostatnim roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2014 r.) przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły łącznie aż 4,35 biliona dolarów. W porównaniu z ich wynikami sprzed roku, wzrosły one o 4,1 proc. Sieci handlowe swój wzrost w dużej mierze zawdzięczają ekspansji na wschodzących rynkach. Firmą, która osiągnęła najwyższe przychody jest amerykański Wal-Mart, natomiast największym sprzedawcą z sektora e-commerce był serwis Amazon.com - wynika z raportu "2015 Global Powers of Retailing" przygotowanego przez Deloitte we współpracy ze Stores Media.

REKLAMA

Tempo wzrostu przychodów 250 największych detalistów spada nieprzerwanie od roku 2011. Obecny wzrost na poziomie 4,1 proc. wskazuje, że najwięksi detaliści na świecie odczuli słabsze warunki gospodarcze. Rok wcześniej było to 4,9 proc., a dwa lata wcześniej 5,1 proc. Jak wynika z raportu Deloitte średni wzrost w latach 2008-2013 wynosił 4,2 proc. Aby znaleźć się na liście TOP250 spółka musiała w roku obrotowym 2013/2014 osiągnąć przychody w wysokości co najmniej 3,7 mld dolarów (dane ostatniej na liście firmy), a średni ich poziom przypadający na jedną firmę wyniósł 17,4 mld dolarów. Średnia marża zysku netto w branży wyniosła 3,4 proc. (rok wcześniej 3,1 proc.).

- Na te wyniki miała wpływ przede wszystkim sytuacja w strefie euro, spowolnienie w Chinach i Brazylii, ale także kryzys w Rosji, która na skutek unijnych sankcji odczuła znaczne ograniczenie możliwości zakupowych swoich obywateli. Prawdopodobnie sytuacja ta nie zmieni się również w tym roku obrotowym - komentuje Magdalena Jończak, dyrektor w Dziale Konsultingu, ekspert zespołu Consumer Business Deloitte Polska.

Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą rządzić w najbliższych miesiącach światowym handlem detalicznym: turystyka, mobilność, „szybkość", wrażenia klienta i innowacyjność.

 Czytaj więcej: Najwięksi światowi detaliści kontynuują ekspansję - raport Deloitte


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA