Sieci handlowe rosną dzięki ekspansji na wschodzących rynkach
W ostatnim roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2014 r.) przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły łącznie aż 4,35 biliona dolarów. W porównaniu z ich wynikami sprzed roku, wzrosły one o 4,1 proc. Sieci handlowe swój wzrost w dużej mierze zawdzięczają ekspansji na wschodzących rynkach. Firmą, która osiągnęła najwyższe przychody jest amerykański Wal-Mart, natomiast największym sprzedawcą z sektora e-commerce był serwis Amazon.com - wynika z raportu "2015 Global Powers of Retailing" przygotowanego przez Deloitte we współpracy ze Stores Media.
- Na te wyniki miała wpływ przede wszystkim sytuacja w strefie euro, spowolnienie w Chinach i Brazylii, ale także kryzys w Rosji, która na skutek unijnych sankcji odczuła znaczne ograniczenie możliwości zakupowych swoich obywateli. Prawdopodobnie sytuacja ta nie zmieni się również w tym roku obrotowym - komentuje Magdalena Jończak, dyrektor w Dziale Konsultingu, ekspert zespołu Consumer Business Deloitte Polska.
Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą rządzić w najbliższych miesiącach światowym handlem detalicznym: turystyka, mobilność, „szybkość", wrażenia klienta i innowacyjność.
Czytaj więcej: Najwięksi światowi detaliści kontynuują ekspansję - raport Deloitte
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.