PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe stawiają na FMCG

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 wrz 2013 08:03

Agencja badawcza ABR SESTA dokonała analizy powierzchni gazetek promocyjnych wydawanych przez sieci handlowe w I i II kwartale 2013 roku w porównaniu z adekwatnym okresem w 2012 r. Stanowią one dla nich bardzo istotny kanał reklamowy, a dla klientów cenne źródło informacji o sprzedawanych produktach.

REKLAMA

Z badań wynika, że w minionych dwóch kwartałach 153 monitorowane sieci opublikowały razem ponad 3 200 gazetek. W celu porównania poszczególnych sieci ABR SESTA wykorzystuje pojęcie gazetek do benchmarku, które obejmują gazetki reprezentatywne dla danej sieci, a wyklucza gazetki regionalne, duplikowane warianty gazetek. Wśród wszystkich sieci dominowały gazetki Makro (136), Carrefour (93), Selgros (78) i Tesco (75). W porównaniu z ub. rokiem nastąpił niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG w gazetkach wydawanych przez hipermarkety oraz dyskonty (48%), widoczny jest natomiast spadek promocji produktów w kategorii Non-food (artykuły budowlane, sezonowe, tekstylia) w dyskontach (z 58% do 54%).

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

W minionych dwóch kwartałach niemal we wszystkich badanych hipermarketach nastąpił wzrost promocji FMCG. Wyjątek stanowi Auchan, które miało największy udział w promowaniu produktów Elektro/AGD/RTV (17 %). Największy wzrost kategorii FMCG odnotowały: Kaufland (z 48% w 2012 r. do 53% w 2013 r.), Real (z 45% do 52%) i Tesco (z 52% do 59%).

Z rynku FMCG 44% powierzchni gazetek hipermarkety przeznaczyły na promocję żywności, zwłaszcza Auchan (54%), Real (49%) i Kaufland (48%). E.Leclerc skoncentrował się na rynku napojów - wzrost nastąpił aż o 11pp (w porównaniu z I i II kwartałem 2012 r.), jednak najwyższy udział w promocji tej kategorii miał Carrefour (30%). Największy wzrost udziału promocji marek własnych został odnotowany w E.Leclerc, Kaufland i Carrefour.

Supermarkety - E. Leclerc z najszerszą ofertą NON-FOOD

W gazetkach handlowych Supermarketów najwięcej miejsca, bo aż 67%, poświecono rynkowi FMCG. Liderem okazała się Alma, której 82% powierzchni gazetek stanowiły produkty FMCG. Produkty świeże zostały najlepiej wyeksponowane przez M&L Delikatesy (47% powierzchni gazetek).

Prawie połowę oferty FMCG stanowiła żywność. Najwyższy udział tej kategorii miały Mokpol (65%), Top Market (60%) i M&L Delikatesy (59%). Polomarket znalazł się na pierwszym miejscu pod względem promocji kategorii napoje/tytoń (38%). Za nim uplasował się Piotr i Paweł (30%).
Najwyższy wzrost udziału marek własnych w rynku FMCG zanotowano w Piotrze i Pawle oraz Tesco. Polomarket natomiast o połowę zmniejszył powierzchnie poświęconą na marki własne.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA