PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci handlowe stawiają na reklamy w radiu

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • 14 sty 2015 14:13

Sieci handlowe w 11 miesiącach ub.r. wydały na reklamy 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wydatki Media Expert, Euro-Net Warszawa i Jeronimo Martins Polska, a liderem jest Lidl Polska. O ponad jedną trzecią zwiększyły się inwestycje reklamowe w radiu.

REKLAMA

Branża handlowa cennikowo wydała na reklamę w mediach (bez internetu) przez jedenaście miesięcy 2014 roku ponad 3,1 mld zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to 10,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Udział handlu we wszystkich wydatkach na reklamę wyniósł w omawianym okresie ub.r. 11,9 proc. Handel był drugą po kategorii farmaceutyków i leków branżą z największymi nakładami na reklamę.

Liderem wydatków reklamowych wśród sieci handlowych był w ub.r. Lidl Polska, który przeznaczył na promocję w mediach pozainternetowych 412,7 mln zł, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej.

Procentowo najbardziej swój budżet reklamowy zwiększyła sieć Media Expert, krytykowana w ostatnich tygodniach za zbyt nachalną kampanię z udziałem piosenkarki Eweliny Lisowskiej. Cennikowe nakłady reklamowe firmy wzrosły rok do roku o 77 proc. - do ok. 131,0 mln zł. Pod koniec grudnia ub.r. spółka w odpowiedzi na liczne protesty internautów postanowiła ograniczyć emisję spotu z Lisowską.

Niewiele mniejszy wzrost wydatków reklamowych zanotowała sieć Euro-Net Warszawa. W 2014 roku wydatki reklamowe tej firmy były wyższe o 56,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Wyniosły one 131,6 mln zł.

Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel dyskontów Biedronka i drogerii Hebe, wydał na reklamy o 48 proc. więcej - 278,5 mln zł. Firma reklamuje w mediach przede wszystkim Biedronkę, regularnie informując o jej cotygodniowych promocjach cenowych.

Z analizy danych Kantar Media wynika, że sieci handlowe coraz częściej lokują swoje budżety marketingowe w radiu. W okresie styczeń - listopad ub.r. cennikowe wydatki w tym medium wzrosły rok do roku o 36,5 proc., do 984,7 mln zł. Wyraźnie podskoczyły też inwestycje w kinach - o ponad 88 proc., do 50,6 mln zł. Za to wydatki w prasie codziennej zmalały o 9,7 proc. i wyniosły niecałe 195 mln zł.

Niezmiennie największy udział w budżetach reklamowych sieci handlowych ma telewizja. Na reklamę w tym medium sieci przeznaczyły w omawianym okresie prawie 1,39 mld zł, o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dynamit 2015-01-16 10:12:28
    ok 30 tysi emisji reklamy media expert było. myślę żewszscy to zauwazyli :D
  • owisz 2015-01-15 11:29:22
    oprócz TV jest tylko radi z tradycyjnych mediów więc nic dziwnego. Telewizor w domu jest passe, to przestawili się na radio. Media expert wie co robi jak widać :D

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA