PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Sieci handlowe weryfikują strategie i stawiają na sklepy stacjonarne

Sieci handlowe weryfikują strategie i stawiają na sklepy stacjonarne
Fiona Hamilton, Global Head of Retail for International Brands, BNP Paribas Real Estate
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lis 2016 11:30

Po rekordowym roku 2015, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku nastąpiło spowolnienie tempa inwestycji na rynku powierzchni handlowych w Europie. Sieci handlowe weryfikują swoje strategie sprzedaży przez internet i stawiają na sklepy stacjonarne - wynika z analiz rynku powierzchni handlowych w Europie przeprowadzonych przez BNP Paribas Real Estate.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lis 2016 11:30

Wysoka dynamika sprzedaży detalicznej w Europie

Według najnowszej prognozy BNP Paribas Real Estate, sprzedaż detaliczna powinna utrzymać wysoki poziom, osiągając dynamikę na poziomie 1,3 proc. w 2017 r. (po uprzednim wzroście o 1,8 proc. w 2016 r.). Trzy wiodące europejskie rynki (Niemcy, Wielka Brytania i Francja) powinny odnotować również względnie wysoki wzrost tego wskaźnika.

Rynek inwestycyjny: Niemcy, Wielka Brytania i Francja przyciągają  połowę inwestycji na rynku powierzchni handlowych w Europie  

W ciągu ostatnich 12 miesięcy poziom inwestycji na rynku powierzchni handlowych w Europie, stanowiący 25 proc. całkowitego wolumenu inwestycji, osiągnął wartość niemal 60 miliardów Euro. Największymi rynkami są: Niemcy, Wielka Brytania i Francja, odpowiadające za połowę inwestycji w sektorze powierzchni handlowych w Europie.

Po rekordowym roku 2015 zakończonym wynikiem 70 miliardów Euro, nastąpiło spowolnienie tempa inwestycji, które osiągnęły wartość 39 miliardów Euro w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 r., co oznacza spadek o 23 proc. w stosunku do roku ubiegłego; wartość odzwierciedla trend z ostatnich pięciu lat.

Niemniej jednak dzięki kilku szczególnie dużym transakcjom rynek inwestycyjny w sektorze powierzchni handlowych zwiększył się trzykrotnie w Irlandii (Blanchardstown Shopping Center) i podwoił w Polsce (portfel Echo).

Kompresja stop kapitalizacji za najlepsze obiekty handlowe

Niski poziom stóp kapitalizacji na wiodących rynkach europejskich zmusza inwestorów do poszukiwań korzystnych możliwości inwestycyjnych. Kontynuowana jest presja na stopy kapitalizacji za najlepsze obiekty handlowe na kluczowych europejskich rynkach. W Wielkiej Brytanii od 2014 r. spadły one poniżej 2 proc. i pozostały na tym niskim poziomie. Podobną tendencję obserwuje się w w Hiszpanii.

Czynsze w lokalizacjach typu prime: spore rozbieżności w całej Europie

Dwa europejskie miasta zdecydowanie odstają od pozostałych. Dzięki ofercie dóbr luksusowych lodyńska New Bond Street oraz paryskie Champs Elysées odnotowały najwyższy poziom czynszów. Inne istotne miasta jak Zurich i Berlin posiadają tańszą ofertę dla marek detalicznych. W ciągu ostatnich 10 lat czynsze za najlepsze obiekty w najlepszych lokalizacjach wzrosły czterokrotnie w Londynie i dwukrotnie w Paryżu.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.176.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.