PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci jubilerskie rosną w siłę

  • Autor: PAP
  • 04 kwi 2016 15:59

Sieci jubilerskie rosną w siłę Briju

Briju chce otworzyć w tym roku 12-16 nowych sklepów i tym samym powiększy ofertę do ok. 45 salonów. Skokowi w rozwoju sprzyjać ma... dobra passa na rynku jubilerskim.

REKLAMA

- Chcemy otworzyć w tym roku 12-16 sklepów, tak by na koniec roku sieć liczyła ok. 45 salonów. Część umów mamy już podpisanych, więc otwarcie kilkunastu punktów wydaje się bezpieczne, ale wszystko zależy od lokalizacji - powiedział prezes spółki Przemysław Piotrowski.

W zeszłym roku sieć sprzedaży Briju powiększyła się o 18 sklepów i na koniec roku liczyła 30 punktów. Obecnie działają 33 sklepy.

Prezes szacuje, że na polskim rynku spółka mogłaby zmieścić 100-120 swoich salonów. Przewiduje dalszą konsolidację rynku jubilerskiego.

- W tej chwili poza sieciami jest około 50 proc. rynku. Można szacować, że ten udział spadnie do ok. 30 proc. sprzedaży - powiedział Piotrowski.

Jego zdaniem można oczekiwać dalszego wzrostu rynku w tym roku.

- Nie ma obaw, by rynek jubilerski miał być spadający. Segment dóbr luksusowych, w tym segment jubilerski, powinien dalej rosnąć. W tym roku spodziewany jest wzrost rynku o 8 proc. - powiedział.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra.

W 2015 roku Briju miało 567,1 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 44,3 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 40,1 proc. do 39,9 mln zł, EBITDA wzrosła o 29,8 proc. do 20,8 mln zł, a zysk netto do 17,8 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr).

W segmencie wyrobów jubilerskich przychody wzrosły o ok. 80 proc. do 26,6 mln zł, a wynik operacyjny był ujemny, na poziomie 1,08 mln zł (wobec 270 tys. zł zysku rok wcześniej).

Spółka tłumaczy, że wynik został obciążony kosztami otwarcia 18 nowych sklepów i kosztami kampanii marketingowej w czwartym kwartale (prawie 2 mln zł). W drugim półroczu tego roku spółka też przewiduje uruchomienie kampanii reklamowej, której koszt może być podobny.

Sprzedaż porównywalna w salonach Briju wzrosła w ubiegłym roku o prawie 39 proc. Spółka nie ujawnia swoich oczekiwań na ten rok, liczy jednak, że sprzedaż LFL wzrośnie.

W segmencie surowców przychody Briju w 2015 roku zwiększyły się o 43 proc. do 540,5 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o prawie 39 proc. do 20,6 mln zł.

Spółka poinformowała, że chce się skupić w tym roku na wzroście efektywności i optymalizacji kosztów. Prezes nie chciał jednak podawać szczegółów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA