PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci jubilerskie rosną w siłę

  • Autor: PAP
  • 04 kwi 2016 15:59

Sieci jubilerskie rosną w siłę Briju

Briju chce otworzyć w tym roku 12-16 nowych sklepów i tym samym powiększy ofertę do ok. 45 salonów. Skokowi w rozwoju sprzyjać ma... dobra passa na rynku jubilerskim.

REKLAMA

- Chcemy otworzyć w tym roku 12-16 sklepów, tak by na koniec roku sieć liczyła ok. 45 salonów. Część umów mamy już podpisanych, więc otwarcie kilkunastu punktów wydaje się bezpieczne, ale wszystko zależy od lokalizacji - powiedział prezes spółki Przemysław Piotrowski.

W zeszłym roku sieć sprzedaży Briju powiększyła się o 18 sklepów i na koniec roku liczyła 30 punktów. Obecnie działają 33 sklepy.

Prezes szacuje, że na polskim rynku spółka mogłaby zmieścić 100-120 swoich salonów. Przewiduje dalszą konsolidację rynku jubilerskiego.

- W tej chwili poza sieciami jest około 50 proc. rynku. Można szacować, że ten udział spadnie do ok. 30 proc. sprzedaży - powiedział Piotrowski.

Jego zdaniem można oczekiwać dalszego wzrostu rynku w tym roku.

- Nie ma obaw, by rynek jubilerski miał być spadający. Segment dóbr luksusowych, w tym segment jubilerski, powinien dalej rosnąć. W tym roku spodziewany jest wzrost rynku o 8 proc. - powiedział.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra.

W 2015 roku Briju miało 567,1 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 44,3 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 40,1 proc. do 39,9 mln zł, EBITDA wzrosła o 29,8 proc. do 20,8 mln zł, a zysk netto do 17,8 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr).

W segmencie wyrobów jubilerskich przychody wzrosły o ok. 80 proc. do 26,6 mln zł, a wynik operacyjny był ujemny, na poziomie 1,08 mln zł (wobec 270 tys. zł zysku rok wcześniej).

Spółka tłumaczy, że wynik został obciążony kosztami otwarcia 18 nowych sklepów i kosztami kampanii marketingowej w czwartym kwartale (prawie 2 mln zł). W drugim półroczu tego roku spółka też przewiduje uruchomienie kampanii reklamowej, której koszt może być podobny.

Sprzedaż porównywalna w salonach Briju wzrosła w ubiegłym roku o prawie 39 proc. Spółka nie ujawnia swoich oczekiwań na ten rok, liczy jednak, że sprzedaż LFL wzrośnie.

W segmencie surowców przychody Briju w 2015 roku zwiększyły się o 43 proc. do 540,5 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o prawie 39 proc. do 20,6 mln zł.

Spółka poinformowała, że chce się skupić w tym roku na wzroście efektywności i optymalizacji kosztów. Prezes nie chciał jednak podawać szczegółów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA