PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci mają się dobrze

  • Autor: Tomasz Starzyk, Bisnode Polska
  • 01 paź 2014 23:46

Sieci mają się dobrze

Sieci handlowe w Polsce mają się świetnie. Potwierdzają to dane wywiadowni gospodarczej Bisnode D&B Polska. Ponad 2/3 jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej, co doskonale wróży na przyszłość. Bowiem doskonała kondycja finansowa najemców wpływa na rosnącą liczbę galerii handlowych.

REKLAMA

W Polsce działa około 400 centrów handlowych o powierzchni około 9,42 mln mkw. Każdego roku powstają nowe. Choć niektóre inwestycje są odkładane ze względu na trudności z pozyskiwaniem finansowania, w ciągu dwóch lat rynek ma się zwiększyć o milion mkw.

Zobacz Ranking TOP 360 największych najemców centrów handlowych w Polsce

Nic dziwnego - w centrach handlowych średnio każdy z nas robi w miesiącu zakupy za 714 zł. Taki wniosek płynie z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Aż 15 proc. ankietowanych zadeklarowało, że miesięcznie wydaje w galerii od 1 tys. zł do 2 tys. zł, a 4 proc. ponad 2 tys. zł. W centrach handlowych kupujemy przede wszystkim ubrania, kosmetyki, buty i sprzęt elektroniczny.

Najwięcej pieniędzy Polacy wydają na artykuły spożywcze i przemysłowe.To blisko 570 zł miesięcznie. W sklepach z ubraniami, butami oraz akcesoriami odzieżowymi zostawiają ok. 440 zł. Najmniej środków przeznaczamy na restauracje, bary, fast foody, pizzerie i kawiarnie - średnio 115 zł. W punktach rozrywki zostawiamy zaś 112 zł.

Badanie pokazuje jeszcze jedną zależność - coraz częściej do galerii Polacy idą z całą listą zakupów, a do rzadkości należą osoby, które przychodzą tylko po jedną rzecz. Dlatego też 36 proc. odwiedzających wydaje w galeriach handlowych miesięcznie kwotę od 251 do 500 zł, a zaledwie 4 proc. wydaje w sklepach mniej niż 100 zł. Podczas jednej wizyty w galerii Polacy wydają od 20 zł do nawet 1 tys. zł, ale średnio oscyluje to wokół 163 zł. Najwięcej z nas wydaje od 100 do 200 zł, a 5 proc. od 300 do 400 zł.

Powiało optymizmem wśród sieci małej gastronomii.Te od lat stanowią filar działających galerii handlowych. Statystki pokazują, że coraz więcej pieniędzy Polacy wydają w centrach handlowych, które kuszą punktami rozrywkowymi, kawiarniami, restauracjami i barami szybkiej obsługi.

Niestety, dla wielu ostatnie lata na rynku były okresem bardzo trudnym - głównie za sprawą spowolnienia gospodarczego i niepewności finansowej konsumentów, którzy masowo rezygnowali z usług rynku lub zastępowali je tańszymi zamiennikami. Bardziej ostrożnie podchodzili do wydawania pieniędzy. W porównaniu z innymi branżami to naprawdę niewiele. Trend ten szczególnie mocno rysował się w ostatnich dwóch latach. Wynikał z ogólnej niepewności, strachu o utratę pracy i rosnących kosztów życia.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA