PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci marketów budowlanych mają nową strategię

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 lis 2015 10:37

Sieci marketów budowlanych mają nową strategię

Sieci handlowe typu DIY czyli "zrób to sam" powiększają swoją ofertę o produkty zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Coraz częściej wykorzystują też nowe technologie - wynika z raportu Instytutu Badawczego ABR SESTA.

REKLAMA

Wraz z wejściem na polski rynek sieci budowlanych oferujących produkty budowlane oraz przeznaczone dla majsterkowiczów, pojawił się skrót DIY, oznaczający „zrób to sam”. Tego typu sklepy powstały w latach siedemdziesiątych, kiedy bardzo popularne było samodzielne wykonywanie różnych prac w domu i w ogrodzie. Z czasem jednak ta forma uległa przemianie, gdyż nowe pokolenie nie miało takich samych potrzeb jak dotychczasowi klienci, czyli pokolenie Baby Boomers (urodzeni w pierwszych 20 latach po wojnie). Oznaczało to konieczność poszukiwania nowych rozwiązań, aby przyciągnąć nowych klientów oraz poszerzenia grupy docelowej, która przestała się składać głównie z mężczyzn – majsterkowiczów lub profesjonalistów.

Obecnie badania wskazują, że wśród sieci handlowych istnieje tendencja, aby grupa docelowa obejmowała także kobiety. Dlatego markety DIY zwiększyły asortyment o produkty, które są do nich adresowane. Aby efektywnie dotrzeć do kobiet, zmieniono również sposób komunikacji sieci. Wewnątrz sklepu, a także na łamach gazetek promocyjnych pojawiły się przykładowe aranżacje wnętrz, na które panie zwracają dużą uwagę. Kobiety są niewątpliwie dla marketów budowlanych coraz ważniejszym klientem. Nie tylko podejmują wiele decyzji dotyczących funkcjonalności i estetyki wnętrz oraz dokonywania remontów, ale również coraz częściej same naprawiają proste rzeczy. W związku z tym potrzebują odpowiednich części i narzędzi. Chętnie kupują również artykuły ogrodnicze.

Widoczne są także zmiany w zakresie oferty i cen produktów porównywalnych. Mimo że obecnie na sklepowych półkach nadal dominują ubrania robocze dla mężczyzn, pojawiła się także odpowiednia garderoba dla kobiet i dzieci, która może się przydać w trakcie wspólnych prac w domu i ogrodzie. Ponadto, wraz z postępem cywilizacyjnym i technologicznym, konsumenci mają również do dyspozycji zdecydowanie szerszą paletę produktów. Zamiast jednego modelu danego urządzenia (np. wiertarki), mogą wybierać spośród bogatej i zróżnicowanej oferty sprzętów o odpowiednich parametrach technicznych i wielkości. Zmieniają się także zachowania konsumentów. Klienci często decydują się na zakup tanich produktów, nawet jeśli ich żywotność wynosi 3-5 lat. Po tym czasie kupują nowy, lepszy model, dlatego zwracają uwagę na niższe ceny. Sieci muszą zatem dokładnie śledzić, co konkurenci oferują w poszczególnych kategoriach i w jakich cenach – szczególnie istotna jest cena najniższego produktu w danej kategorii i ceny towarów porównywalnych (ten sam model lub takie same parametry). Optymalna strategia asortymentowa marketów typu DIY powinna zatem zaspokajać potrzeby klienta zarówno pod względem odpowiednio szerokiego asortymentu, czyli liczby oferowanych kategorii, jak i zagwarantowania dużego wyboru w obrębie każdej z nich.

  • szkoda 2016-11-24 13:40:27
    Ten art. przepisany jest z innych, niekoniecznie nowych, opisów rynku. Trochę się pozmieniało.
    Uważam za stratę czasu i już tu chyba nie będę zaglądał.
  • Insider 2015-11-13 10:45:36
    Banały !!!
    Kobiety jako grupa docelowa w DIY są już od 10 lat.
    NOMI nie miało w 2015 gazetek, bo sąd ogłosił upadłość likwidacyjną.
    Koncept Jula w Polsce się nie sprawdza, dlatego od sierpnia 2015 jest nowy szef.
    Sugeruję aby autor odrobił lekcje zanim coś napisze.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.