PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci mogą sprzedawać towary znanych firm bez przestrzegania ich polityki cenowej

  • www.portalspozywczy.pl
  • 21 sie 2017 07:42

Sieci mogą sprzedawać towary znanych firm bez przestrzegania ich polityki cenowej Shutterstock

Sieci handlowe dzięki coraz lepszej pozycji mogą wywierać presję cenową na dostawców produktów. Marki własne są skutkiem takiego działania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Przemysław Okniński z Departamentu Produktów KB w Alior Banku.

REKLAMA

Dzięki nim sieci handlowe mogą sprzedawać produkty znanych firm bez konieczności przestrzegania ich polityki cenowej. Zlecając im produkcję otrzymują towar bezpośrednio od producenta, bez kosztów pośrednika, marketingu, przy zmniejszonych kosztach dystrybucji.

Marki własne stanowią pewnego rodzaju standard, do którego inni producenci muszą się odnieść, aby skutecznie konkurować na rynku. Muszą oferować jeszcze niższą cenę lub przedstawić dodatkowe wartości konsumentowi, jeżeli chcą sprzedać swoje wyroby drożej.

- Największy udział marek własnych występuje w podstawowych produktach, takich jak mleko czy śmietana, gdzie dla konsumenta marka nie stanowi głównego kryterium zakupu. Wśród produktów mlecznych, na przykład jogurtów, gdzie określony smak wiążący się z daną marką jest ważniejszy, klient wybiera częściej rozpoznawane produkty – mówi Przemysław Okniński.

Zwraca uwagę, że sieci handlowe poprzez rosnący ich udział wypierają mniejsze sklepy, co pośrednio oddziałuje na rynek mleczarski sprzyjając jego konsolidacji. Lokalne sklepy są głównymi odbiorcami małych mleczarni, dlatego wyparcie je przez duże sieci powoduje także problemy u dostawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA