PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci nie zapomniały o słodyczach

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 gru 2015 11:21

Sieci nie zapomniały o słodyczach Fot. Fotolia

Przed Mikołajkami sieci handlowe postawiły na edukację i zręczność, ale jak co roku nie zapomniały o słodyczach

REKLAMA

Zbliżające się popularne Mikołajki wiążą się ze wzrostem sprzedaży zabawek dla dzieci w sieciach handlowych. W tym roku najczęściej promują one gry komputerowe i planszowe. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez instytut badawczy ABR SESTA.

W przeciwieństwie do analogicznego okresu 2014 roku, kiedy sieci handlowe najczęściej promowały pojazdy sterowane i lalki, w tym sezonie prym wiedzie gra EA "Star Wars. Battlefront” wydana na PS4, PC oraz Xbox. Najtaniej można ją zakupić na PC w cenie 149 zł m.in. w Tesco, Saturnie czy Komputronik, a na PS4 oraz Xbox w cenie od 199 zł w Tesco.

Sklepy przeważnie oferują w promocji inne produkty niż w poprzednim roku. Wynika to z faktu, że klienci nie dokonują zakupu tych samych prezentów, co rok wcześniej. Wśród najczęściej promowanych towarów w okresie przed Mikołajkami, w 2014 roku, zdecydowanym numerem jeden była figurka Transformers 4 A7799 Mega Flip Bumblebee, natomiast w tym roku w ogóle nie jest ona dostępna w promocji. Obecnie najczęściej promowana jest gra producenta Hasbro - Monopoly Junior. Jest ona jednak nieco droższa niż w poprzednim roku. Można ją kupić m.in. w E.Leclerc (59,99 zł), Selgros (61,38 zł), Makro (79,94 zł) oraz w Kaufland (69,99 zł). Kolejnym najchętniej promowanym produktem jest gra zręcznościowa CBJ83 Bounce Off firmy Mattel.

- Sieci, wybierając ofertę, sugerują się w dużej mierze potencjałem obrotu danego produktu, śledzą również trendy rynkowe. Posiadają własne dane, ale otrzymują także informacje od producentów. Dzięki temu konsumenci mają duży wybór produktów, które mogą zakupić z myślą o prezentach na Mikołajki - mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Zazwyczaj przed dniem Św. Mikołaja sieci handlowe oferują w promocji, nieco częściej niż zwykle, słodycze. W 2014 roku były to przeważnie bombonierki czekoladowe i ciasteczka, a przede wszystkim Ptasie Mleczko waniliowe 380g oraz Mikołaj w czekoladzie 60g marki Terravita. Promocyjna cena Ptasiego Mleczka w ub. roku wynosiła 8,99 zł w Delikatesach Centrum, 9,49 zł w Intermarche oraz Stokrotce. W tym roku była nieco wyższa w E.Leclerc (9,79 zł) oraz Tesco (9,99 zł). Przykładowe ceny Mikołaja w czekoladzie w 2014 roku to 1,25 w E.Leclerc oraz 1,33 zł w Makro Cash and Carry (obecnie sieć oferuje go w promocji w niższej cenie, wynosi ona bowiem 1,22 zł).

W związku z tym, że do Polski przyszła moda z Zachodu na wkładanie prezentów do specjalnych świątecznych skarpet, to właśnie one cieszą się dużym powodzeniem w okresie przedmikołajkowym. Sklepy również sprzedają je w promocji, najtańsze można zakupić w cenie 2-3 złote. Warto wziąć pod uwagę, że część ofert promocyjnych często kończy się już na cztery dni przed dniem Św. Mikołaja, po czym ceny produktów raptownie rosną. Obniżki cen mogą wtedy dotyczyć tylko ograniczonej oferty związanej z Mikołajkami (np. rózgi, skarpety).

Analiza została przeprowadzona na podstawie gazetek promocyjnych sieci handlowych, które obowiązują w okresie od 23 listopada do 6 grudnia br.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA