PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci w oczekiwaniu na wielkie zmiany

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 sty 2017 09:45

Sieci w oczekiwaniu na wielkie zmiany Gino Rossi

Już niebawem rynek sprzedaży detalicznej przejdzie prawdziwą rewolucję. - Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności - informuje zarząd sieci Gino Rossi.

REKLAMA

Firma przyjęła właśnie plan rozwoju grupy na lata 2017-2019. Ich częścią ma być m.in. rozwój już istniejących marek, poprawa marży i rentowności, a przede wszystkim rozwój multikanałowości sprzedaży.

Gino Rossi chce przede wszystkim skoncentrować się na działaniach w najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży. Mowa tu przede wszystkim o e-commerce. Tradycyjny kanał sprzedaży detalicznej - sklepy stacjonarne - mają przejść optymalizację.

Firma chce w 2017 roku wydać 7,3 mln złotych na inwestycje. W kolejnych dwóch latach będzie to około 5,5 mln złotych rocznie. Oprócz działań marketingowych i rozwoju kanału e-commerce, Gino Rossi chce kontynuować selektywne otwarcia sklepów stacjonarnych. Część placówek zostanie jednak zamknięta. Na pewno firma będzie rozwijała się w Czechach.

Nowe sklepy mają posiadać od 180 do 200 mkw. powierzchni. Część ekspozycyjna będzie zajmowała w nich więcej miejsca. Większy będzie również asortyment - szczególnie w zakresie akcesoriów i obuwia weekendowo-sportowego. Docelowo sklepy mają w pełni funkcjonować w ramach tzw. omnichannel, czyli połączenia sprzedaży detalicznej z internetową.

Jeśli chodzi o działalność w świecie wirtualnym, oprócz omnichannel, Gino Rossi zamierza współpracować z zewnętrznymi sklepami internetowymi, poszerzyć asortyment o wysoko-marżowe akcesoria, tworzyć nowe rozwiązania IT i... wejść na rynki zagraniczne.

Sieć nie zapomni o segmencie B2B. W tym zakresie powstaną kolekcje na zlecenie, tworzone będą produkty reklamowe oraz realizowana będzie sprzedaż poza granicami kraju.

W wyniku powyższych działań zwiększyć się ma rentowność EBITDA, a także zmniejszy się wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA do poziomu maksymalnie 2.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA