PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci w oczekiwaniu na wielkie zmiany

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 sty 2017 09:45

Sieci w oczekiwaniu na wielkie zmiany Gino Rossi

Już niebawem rynek sprzedaży detalicznej przejdzie prawdziwą rewolucję. - Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności - informuje zarząd sieci Gino Rossi.

REKLAMA

Firma przyjęła właśnie plan rozwoju grupy na lata 2017-2019. Ich częścią ma być m.in. rozwój już istniejących marek, poprawa marży i rentowności, a przede wszystkim rozwój multikanałowości sprzedaży.

Gino Rossi chce przede wszystkim skoncentrować się na działaniach w najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży. Mowa tu przede wszystkim o e-commerce. Tradycyjny kanał sprzedaży detalicznej - sklepy stacjonarne - mają przejść optymalizację.

Firma chce w 2017 roku wydać 7,3 mln złotych na inwestycje. W kolejnych dwóch latach będzie to około 5,5 mln złotych rocznie. Oprócz działań marketingowych i rozwoju kanału e-commerce, Gino Rossi chce kontynuować selektywne otwarcia sklepów stacjonarnych. Część placówek zostanie jednak zamknięta. Na pewno firma będzie rozwijała się w Czechach.

Nowe sklepy mają posiadać od 180 do 200 mkw. powierzchni. Część ekspozycyjna będzie zajmowała w nich więcej miejsca. Większy będzie również asortyment - szczególnie w zakresie akcesoriów i obuwia weekendowo-sportowego. Docelowo sklepy mają w pełni funkcjonować w ramach tzw. omnichannel, czyli połączenia sprzedaży detalicznej z internetową.

Jeśli chodzi o działalność w świecie wirtualnym, oprócz omnichannel, Gino Rossi zamierza współpracować z zewnętrznymi sklepami internetowymi, poszerzyć asortyment o wysoko-marżowe akcesoria, tworzyć nowe rozwiązania IT i... wejść na rynki zagraniczne.

Sieć nie zapomni o segmencie B2B. W tym zakresie powstaną kolekcje na zlecenie, tworzone będą produkty reklamowe oraz realizowana będzie sprzedaż poza granicami kraju.

W wyniku powyższych działań zwiększyć się ma rentowność EBITDA, a także zmniejszy się wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA do poziomu maksymalnie 2.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA