PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci wnętrzarskie polubiły centra handlowe

  • Autor: propertynews.pl
  • 04 lip 2013 14:03

Sieci wnętrzarskie polubiły centra handlowe

Ze względu na liczbę sklepów, Home & You to zdecydowany lider na rynku sieci salonów z wyposażeniem wnętrz wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych w Polsce. Ekspansję w tej branży zaplanowali nawet odzieżowi giganci.

REKLAMA

Powstały w 2006 roku koncept Home & You, rozwijany przez polską firmę LLP Tex SA, obejmuje ponad 70 salonów sprzedaży w Polsce oraz 10 za granicą: w Rosji, na Ukrainie, w Czechach i Estonii. Spółka prowadzi też sklep internetowy.

Drugą największą siecią w tej branży pod względem liczby lokalizacji w centrach handlowych jest w naszym kraju Duka. Obecnie ma 30 sklepów zlokalizowanych w największych polskich galeriach oraz sklep internetowy. Duka to znana szwedzka marka z wieloletnią historią, będąca częścią szwedzkiej grupy Bergendahl&Son AB. W Polsce działa od 1999 roku.

W trójce największych sieci z tego sektora jest Almi Decor. Obecnie dobiega końca proces restrukturyzacji firmy, która rozwija tę sieć w naszym kraju - ADe Line.

ADe Line powstała w 1989 roku. Obecnie na rynku pozostało ok. 30 z działających jeszcze klika lat temu 40 salonów Almi Decor. W ciągu ostatnich miesięcy kilka sklepów zostało zamkniętych i w najbliższym półroczu jeszcze kilka przestanie działać. Niektóre lokalizacje zyskały franczyzobiorców i na taki model zarządzania stawia teraz ADe Line. Docelowo, na rynku ma pozostać ok. 20 salonów z tym logo.

Na polski rynek odważnie wkraczają też koncepty typu „home" rozwijane przez odzieżowych gigantów. Swoją sieć powiększa Zara Home, która zadebiutowała w naszym kraju w 2009 roku. Obecnie liczy sześć salonów. To się jednak zmieni. Zara Home ma już punkty w Kielcach, Katowicach, Poznaniu, Krakowie czy Warszawie. Podpisano umowę na wynajem powierzchni w powstającej Galerii Warmińskiej w Olsztynie. Sklep zajmie tu lokal na parterze centrum i będzie jedynym na terenie Warmii i Mazur. Zara Home zostanie też otwarta w powstającym w Lublinie centrum handlowym Atrium Felicity, które ma być gotowe pod koniec tego roku czy w Galerii Katowickiej, która także będzie otwarta w tym roku.

Także odzieżowy gigant H&M wprowadza do Polski sieć wnętrzarską - H&M Home. Salon z tym logo pojawi się w warszawskim Klifie. Kolejny powstanie w Galerii Malta w Poznaniu.

Poza sieciami oferującymi szeroki zakres wyposażenia wnętrz, na polskim rynku centrów handlowych rozwijają się sieci wyspecjalizowane w sprzedaży konkretnego asortymentu do domu. Wśród nich są np.: Villeroy & Boch z ofertą porcelany, Megapunkt z asortymentem m.in. artykułów do kuchni, WMF z wyposażeniem do kuchni czy Monetti (m.in. artykuły kuchenne). Kolekcje towarów użytkowych ma w ofercie również sieć Tchibo, która prowadzi w Polsce 50 sklepów własnych oraz 3 outletowe i specjalizuje się w sprzedaży produktów kawowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA