PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Silna konkurencja na wrocławskim rynku handlowym

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 sie 2017 10:11

Silna konkurencja na wrocławskim rynku handlowym Wrocław, fot. Shutterstock

Po oddaniu do użytku centrum handlowego Tarasy Grabiszyńskie o powierzchni 9 tys. mkw., zasoby powierzchni centrów handlowych w aglomeracji wrocławskiej osiągnęły poziom 663 tys. mkw. Działa tam obecnie 19 wielkopowierzchniowych obiektów, a nasycenie wyniosło 822 mkw. na 1 000 mieszkańców.

REKLAMA

Ostatnie cztery kwartały na wrocławskim rynku upłynęły w oczekiwaniu na ukończenie nowego centrum handlowego Wroclavia (64 tys. mkw.), którego otwarcie jest planowane na październik tego roku.

— Projekt wzbudza zainteresowanie swoją lokalizacją, rozwiązaniami funkcjonalnymi, w tym strefą gastronomiczno-wypoczynkową o wielkości ok. 4 tys. mkw., i zapowiadanym miksem najemców. To tu zadebiutują nowe na wrocławskim rynku marki, także z sektora „premium” takie, jak Uterque, Lacoste, Este Lauder, U.S. Polo Assn., Guess i Loft37, a także Goldi, Run Color, Forever21, Steve Madden i Okaidi — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Wzbogacone oferty

We Wrocławiu brak jest nowych obiektów handlowych na zaawansowanym etapie przygotowań. W związku z przewidywanym wzrostem konkurencji po oddaniu Wroclavii, właściciele istniejących obiektów handlowych podjęli działania modernizacyjne, przeprowadzają remonty i odświeżają składy najemców, aby uatrakcyjnić ich ofertę.

Zmiany dokonują się w Arkadach Wrocławskich, gdzie remont objął sanitariaty, pasaże, systemy nawigacji i oświetlenia, zieleń, a także strefę gastronomiczną. W ostatnim czasie przedłużano także umowy z istniejącymi najemcami, dokonywano relokacji i powiększeń sklepów oraz otwierano nowe orginalne koncepty, takie jak Folkstar (polska sztuka ludowa), Yosh Concept (moda inspirowana kulturą Japonii) czy Pitbull West Coast (odzież sportowa i „uliczna”).

Także centrum handlowe Magnolia wzbogaciło swoją ofertę, zapraszając do współpracy Stwowarzyszenie Siemacha, które wspólnie z Gminą Wrocław i firmą AmRest na powrzechni 800 mkw. stworzyło „kreatywne podwórko” dla dzieci i młodzieży. W Galerii Dominikańskiej zadebiutowała natomiast nowa sieć gastronomiczna – Max Premium Burgers (370 mkw.), w Pasażu Grunwaldzkim sieć z art. biurowo-szkolnymi Carto Store (320 mkw.), a w Renomie pojawiły się nowe marki z sektora „premium” – Twinset, Lidia Kalita i Michael Cors.

Wśród zmieniających się wrocławskich centrów handlowych warto również wymienić Aleję Bielany, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie ICSC Shopping Centre Awards w kategorii rozbudowa/przebudowa dużego centrum handlowego. W wyniku rozbudowy, która zakończyła się w listopadzie 2015 roku, centrum może pochwalić się 145 tys. mkw. GLA, na której znajduje się 200 sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA