PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Skok sprzedaży Redanu w styczniu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 lut 2013 11:21

Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w styczniu 31,6 mln zł przychodów, co oznacza 18-proc. wzrost rok do roku. Poziom marży handlowej był zbliżony do uzyskanej rok wcześniej. W styczniu szczególnie udana była sprzedaż w segmencie modowym, która poprawiła się o blisko jedną trzecią.

REKLAMA

O 18 proc. do 31,6 mln zł wzrosły w styczniu łączne przychody Grupy Redan S.A., właściciela marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket. Według wstępnych szacunków Grupa zrealizowała w tym okresie marżę handlową na poziomie 41%, czyli tylko o nieco ponad 1 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Początek roku był szczególnie udany dla części modowej. Sprzedaż odzieży oferowanej pod markami Top Secret, Troll i Drywash w styczniu bieżącego roku sięgnęła 17,4 mln zł. To o 29 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

- Wysoka dynamika przychodów w segmencie modowym wynika w dużej mierze z bardzo dobrej sprzedaży na rynkach zagranicznych - powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan S.A. W tym kanale w styczniu, licząc rok do roku, obroty niemal się podwoiły. Handel na rynku ukraińskim i rosyjskim zapewnia Grupie Redan już blisko jedną czwartą obrotów tego segmentu i systematycznie zwiększa się jego znaczenie.

Stale bardzo duży wzrost przychodów notuje także segment e-commerce. Sprzedaż we wszystkich e-sklepach w Polsce i na Ukrainie w styczniu była także niemal dwa razy większa niż rok wcześniej, co oznacza utrzymanie tempa wzrostu w tym kanale sprzedaży na poziomie osiąganym w minionym roku.

- Jeszcze dużo większe wzrosty przychodów, w porównaniu z krajowym e-commerce, notujemy w sprzedaży on-line na rynkach zagranicznych. Choć na razie nie stanowią one znaczących udziałów w łącznych obrotach sektora fashion, to bardzo wysoka dynamika przekraczająca 300% jest jednak istotnym prognostykiem na kolejne okresy - stwierdził Kruszyński.

Znaczący wzrost obrotów segmentu modowego został okupiony tylko nieznacznym pogorszeniem poziomu marży, która w styczniu r/r spadła o 2 p.p. do 44%.

-To głównie efekt prowadzonych wyprzedaży, które dominowały w tym miesiącu - tłumaczy Wiceprezes Redanu.

W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec stycznia 2013 r. funkcjonowało 224 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,3 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 10% r/r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w styczniu 2013 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r., wzrosły o 7% do 14,2 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wynosiła blisko 38% i była niższa o 1 p.p. od marży ze stycznia 2012 r. Sieć TextilMarket na koniec stycznia składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 10% przyrost powierzchni handlowej r/r.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA