PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sky's The Limit

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 gru 2014 15:46

Sky's The Limit

Grupa LPP podbiła polski rynek odzieżowy. Kiedy nad Wisłą zaczęło robić się jej za ciasno, bez cienia kompleksów ruszyła za granicę. I choć pod względem posiadanych aktywów, sprzedaży czy zysku nie jest gigantem, w tym roku jej wycena zbliżyła się do 20 mld zł. Dariusz Pachla, wiceprezes spółki zapowiada, że granica wzrostu nie została jeszcze osiągnięta. Pomóc ma w tym nowa marka i przeniesienie modelu biznesowego do kolejnych krajów.

REKLAMA

LPP przygotowuje nową markę odzieżową skierowaną do wymagającego klienta. Patrząc na rozwój firmy, trudno nie pokusić się o jej porównanie do hiszpańskiego Inditeksu, a nowo tworzonej sieci do Massimo Dutti...

Wolałbym unikać tego typu porównań. Wprowadzając na rynek nową markę, nie chcemy powielać utartych wzorców, ale zaproponować klientom coś nowego i oryginalnego, adresowanego do nieco innego niż dotychczas grona klientów.

Produkty będą charakteryzować się wyższą jakością, a co za tym idzie wyższymi cenami. W przygotowaniu znajduje się zarówno oferta dla kobiet, jak i dla mężczyzn oraz seria dodatków.

Kiedy i gdzie ruszą pierwsze sklepy?

Zgodnie z naszymi założeniami pierwszy sklep powinien wystartować wiosną 2016 roku wraz z prezentacją kolekcji wiosna-lato. Jednak dokładna data nie została jeszcze określona.

W pierwszym roku działalności chcielibyśmy, aby powstało około 20 placówek, na początku wyłącznie w Polsce. Nowy pomysł najlepiej sprawdzić na rodzimym gruncie - tak postępowaliśmy z naszymi wszystkimi markami. Później będziemy budować sieć także poza granicami, w krajach, gdzie LPP jest już obecne. Brand powinien pojawić się tam w 2017 roku.

Każda firma przed uruchomieniem nowych salonów stara się wszystko perfekcyjnie przygotować. Z doświadczenia wiemy jednak, że życie weryfikuje pewne kwestie. Dotyczy to samej kolekcji, wyglądu sklepu czy cen.

Ze względu na charakter odbiorców, nasz brand będzie mniej powszechny niż Reserved, Cropp czy House. Docelowo otworzymy więc mniej sklepów. Skupimy się na topowych adresach, w największych miastach Polski. Osoby odpowiedzialne za wynajem pracują właśnie nad wyborem odpowiednich lokalizacji.

Czy LPP myśli o stworzeniu kolejnych marek?

Dzisiaj mamy w portfolio pięć marek i tworzymy szóstą. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy w przyszłości posiadali osiem czy dziesięć brandów. Taka możliwość istnieje, jednak budowanie od podstaw dwóch nowych sieci jednocześnie, to zbyt ryzykowne zadanie i zbyt duże wyzwanie pod względem organizacyjnym.

Grupa LPP z jednej strony rośnie tworząc nowe marki, z drugiej cały czas rozwija się terytorialnie, ostatnio w Niemczech. Jak ocenia Pan możliwości ekspansji w tym kraju?

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA