PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Słaba sprzedaż w hiper- i supermarketach w marcu

  • dlahandlu.pl
  • 25 kwi 2014 09:59

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu br. była najniższa od dziewięciu miesięcy, ale nie jest to niepokojące zjawisko. Spadła bowiem sprzedaż w sklepach niewyspecjalizowanych, czyli hiper- i supermarketach, mniejsza też była sprzedaż żywności, co pokazuje jak ogromne znaczenie dla wielkości sprzedaży mają święta Wielkanocne - komentuje Małgorzata Starczewska -Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

REKLAMA

Sprzedaż w hiper- i supermarketach dalej rośnie, ale znacznie wolniej niż w 2013 roku. - W ubiegłym roku wypadły one 31 marca i 1 kwietnia, a zatem całe świąteczne zakupy były realizowane właśnie w marcu. W związku z tym baza sprzed roku, do której porównujemy wyniki sprzedaży detalicznej w marcu br., była bardzo wysoka. Odwrotną sytuację będziemy mieli w kwietniu br. Sprzedaż żywności i w supermarketach, w związku ze świętami, będzie bardzo wysoka, a baza z kwietnia 2013 r. - niska. W efekcie dynamika sprzedaży detalicznej będzie istotnie wyższa niż w marcu br.- wyjasnia ekonomistka.

W innych grupach produktów sprzedaż detaliczna ustabilizowała się na znacznie wyższych poziomach niż w 2013 roku. Dotyczy to m.in. sprzedaży sprzętu RTV i AGD, odzieży i obuwia, czy farmaceutyków i kosmetyków. To świadczy o tym, że wśród gospodarstw domowych trwale wzrosła skłonność do konsumpcji, ale jednocześnie nie jest to wzrost bardzo silny, który wiązałby się z ryzykiem odwrócenia tego pozytywnego trendu przekładającego się na spożycie indywidualne, a tym samym na wzrost PKB.

- W kwietniu sprzedaż detaliczna będzie pozostawać z jednej strony pod wpływem zdecydowanie wyższych, bo związanych ze światami Wielkanocnymi, wydatków gospodarstw domowych na zakupy żywności, z drugiej zaś może na nią oddziaływać negatywnie sprzedaż aut, bowiem od kwietnia obowiązują już nowe, mniej korzystne zasady odliczania VAT. W efekcie wzrost sprzedaży powinien wrócić do poziomu 5-6 proc. A w kolejnych miesiącach dynamika sprzedaży detalicznej powinna ustabilizować się na poziomie 5-7 proc.- mówi ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA