PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Słabszy wynik w Polsce wyhamował wzrost przychodów Grupy Metro w całym regionie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • 03 lis 2011 15:19

Słabszy wynik w Polsce wyhamował wzrost przychodów Grupy Metro w całym regionie

Grupa Metro zanotowała w trzecim kwartale tego roku sprzedaż na poziomie 16 mld euro, co oznacza 2-procentowy spadek rok do roku. W tym samym okresie w Europie Wschodniej wynik był gorszy o 2,3 proc., jednak licząc w lokalnych walutach wzrósł o 0,2 proc. Silniejszy wzrost w regionie został wyhamowany przez trend spadkowy w Polsce.

REKLAMA

Po trzech kwartałach tego roku sprzedaż Metro Group na wszystkich rynkach wyniosła 47,2 mld euro i była niższa o 0,6 proc. (o 0,2 proc. w lokalnych walutach).

Od stycznia do września 2011 roku, Metro Group zanotował w Europie Wschodniej wzrost sprzedaży o 1 proc., do 12,1 mln euro, natomiast w lokalnych walutach sprzedaż wzrosła o 2,9 proc.

Spółka podała, że w trakcie trzech kwartałów, gorszą sprzedaż zanotowały polskie sklepy Metro Cash&Carry, choć w całym regionie sprzedaż tej sieci wzrosła o 1,4 proc., do 8,3 mld euro. Wzrost w lokalnej walucie wyniósł 3,1 proc.

Jak podaje Metro, zwyżkę sprzedaży w regionie spółka zawdzięcza Rosji, gdzie sprzedaż kontynuuje wzrost dwucyfrowy, zarówno ogółem, jak i sieci Makro.

W ciągu trzech kwartałów 2011 roku sieć Real zanotowała ogółem spadek sprzedaży na wszystkich rynkach o 1,7 proc. (1,2 proc. w lokalnej walucie), do 8,1 mld euro. W samym trzecim kwartale, sprzedaż porównywalna osiągnęła poziom z ubiegłego roku.

Natomiast sprzedaż sieci Media-Saturn spadła w okresie styczeń-wrzesień o 1,1 proc. (1,5 proc. w walutach lokalnych), do 14 mld euro. Pomimo to spółka ocenia, iż sieć umacnia swoją pozycję na wielu europejskich rynkach.

Pomimo spadku sprzedaży, zysk operacyjny Metro Group, przez zdarzeniami jednorazowymi, wzrósł w trzecim kwartale 2011 roku o niemal 38 proc., do 614 mln euro. Po trzech kwartałach zysk ten wynosił 1,07 mld euro i był wyższy rok do roku o 16,5 proc.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA