PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Słaby I kwartał sieci Tesco w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 05 cze 2013 14:36

Sprzedaż grupy Tesco za 13 tygodni zakończonych 25 maja br. wzrosła 1,8 proc. (włączając sprzedaż paliw). Wyłączając paliwa wzrost wyniósł 2,7 proc. Globalna sprzedaż Like For Like spadła - zarówno z paliwami, jak i bez - odpowiednio o 2,6 proc. oraz 2,2 proc.

REKLAMA

W Europie globalna sprzedaż (włączając paliwa) spadła o 0,3 proc., a wyłączając - wzrosła o 0,1 proc. Europejska sprzedaż LFL spadła zarówno bez, jak i z paliwami - o 5,8 i 5,5 proc.

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce (wyłączając sprzedaż paliw) spadła o 8,2 proc. W poprzednim kwartale był to 8,3-proc. spadek.

W przypadku sprzedaży LFL w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim - 15,5 proc. oraz czeskim - 9 proc. Słowackie Tesco miało 4,1- proc. spadek, a irlandzkie - 3-proc. Węgierski oddział zanotował 0,2- proc. wzrost sprzedaży LFL Tymczasem wynik na rodzimym - brytyjskim rynku to 0,9-proc. spadek.

Jak podkreślono w raporcie kwartalnym Tesco, konsumenci - szczególnie w Europie - nadal napotykają na trudne warunki i decydują się na spore oszczędności oraz zmianę nawyków zakupowych, co powoduje kontynuację trendu obserwowanego na rynku na przełomie 2012/13. Jako dowód Tesco przywołuje wyniki z rynków azjatyckich, gdzie sprzedaż całkowita wzrosła o 10,9 proc., a lfl spadła jedynie o 3,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA