PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Smaczny biznes, czyli oferta gastronomiczna centrów handlowych w Warszawie

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 cze 2015 11:51

Smaczny biznes, czyli oferta gastronomiczna centrów handlowych w Warszawie Food court w centrum handlowym Arkadia, fot. materiały inwestora

Arkadia, Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Blue City, Wola Park, Atrium Promenada, CH Atrium Reduta, CH Atrium Targówek, Sadyba Best Mall i CH Janki - to centra handlowe, które oferują największy wybór kawiarni i restauracji w Warszawie.

REKLAMA

Warszawiacy odwiedzający analizowane centra handlowe mają do dyspozycji ponad 240 różnego rodzaju punktów gastronomicznych – zarówno restauracje i bary stanowiące 52 proc. oferty jak i kawiarnie oraz lodziarnie (48 proc.) - wynika z raportu przygotowanego przez agencję Colliers International

Największe pod względem ilości lokali strefy food court znajdują się w Złotych Tarasach, Blue City i CH Janki. Natomiast najbogatsze w punkty gastronomiczne pasaże są w Złotych Tarasach, Galerii Mokotów i Arkadii. W ostatnim czasie przebudowy i modernizacje stref gastronomicznych przeprowadzone zostały m.in. w Galerii Mokotów, Arkadii, Blue City, na ukończeniu jest także przebudowa strefy gastronomicznej w centrum handlowym Wola Park.

W strefach food court warszawskich centrów handlowych znajdziemy zazwyczaj bary fast food, bary z kuchnią azjatycką, włoską, meksykańską, polską a także ryby, kebaby, sałatki i kanapki. Restauracje działające w centrach handlowych oferują przede wszystkim kuchnie: włoską, azjatycką, amerykańską, polską oraz sushi. Regularne lokale za stolikami w pasażach to także kawiarnie, lodziarnie i pijalnie czekolady. Z wysp i stoisk gastronomicznych korzystają głównie kawiarnie, lodziarnie jak i najemcy oferujący mrożone jogurty i soki.

 Mimo, że oferta gastronomiczna warszawskich centrów handlowych jest w znacznym stopniu powtarzalna to spotkamy także pewne innowacje, zarówno w zakresie samej oferty jak i formy obsługi. Do ciekawych przykładów zarejestrowanych przez autorów niniejszego raportu należą restauracja ze zdrową żywnością Ryż Ot To w centrum handlowym Reduta, Szare Bistro w sklepie wnętrzarskim AD Loving Home w Złotych Tarasach czy zewnętrzny czasowy kompleks gastronomiczny w formie „food trucks” zorganizowany w rozbudowywanym obecnie centrum handlowym Wola Park.

Nowoczesne strefy food court w Polsce znacznie się zmieniły na przestrzeni kilku ostatnich lat. Dawniej, jednolity i monotonny wystrój przypominał bardziej stołówkę lub kantynę niż miejsce na dobry posiłek, odpoczynek czy spotkanie ze znajomymi. Obecnie jest to bardzo zróżnicowana architektonicznie przestrzeń, dająca każdemu wybór swojego ulubionego miejsca na spożycie posiłku. W ramach food court tworzy się strefy dla rodzin z dziećmi czy dające możliwość konsumpcji przy blatach barowych, strefy zapewniające komfort i intymność rozmowy z osobą towarzyszącą, czy też te o charakterze kawiarnianym typu „lounge” z miękkimi siedziskami i stolikami kawowymi.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA