PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Śmiały plan Tesco. Czy stworzy sieć dyskontów?

  • Autor: PropertyNews.pl/TheGuardian.com
  • 12 lut 2018 12:17

Śmiały plan Tesco. Czy stworzy sieć dyskontów? fot. Shutterstock

Tesco wynajęło doradców, którzy mają pomóc w stworzeniu marki będącej realną konkurencją dla rosnących w siłę dyskontów, donosi The Guardian.

REKLAMA

Tesco pracuje nad stworzeniem osobnej marki, która będzie konkurencyjna cenowo dla niemieckich dyskontów. Krok sieci jest związany z regularnym odpływem klientów do tańszych rywali. Nowa marka ma oferować więcej limitowanych serii produktów niż istniejące sklepy Tesco.

Planami zajmuje się specjalnie do tego wynajęta grupa doradców z Boston Consulting Group. Jak donoszą media, stali dostawcy Tesco zostali poproszeni o podpisanie klauzuli poufności jeszcze przed włączeniem się w nowy projekt. Jednocześnie sama sieć supermarketów nie chce komentować doniesień, zapowiedziano jedynie stworzenie nowych formatów sklepów, które mają lepiej służyć klientom.

Aldi i Lidl zyskują klientów kosztem brytyjskiej wielkiej czwórki - Tesco, Asdy, Morrisons oraz Sainsbury's. Aldi zajmuje obecnie piątą pozycję na brytyjskim rynku, z 6,9 proc. udziałem, co stanowi wzrost w porównaniu z ubiegłorocznym 6,2 proc. Zyski Lidla z kolei wzrosły z 4,5 proc. do 5 proc. rynku. Dla porównania cała wielka czwórka supermarketów odniosła straty w tym samym okresie.

Dyskonty zyskały popularność w czasie kryzysu ekonomicznego i od tego czasu klienci pozostają im wierni. Również sposób robienia zakupów ulega zmianie - mniej osób decyduje się na cotygodniowe, duże zakupy w położonych poza miastem hipermarketach, klienci preferują regularne i lokalne zakupy. Dodatkowo także wzrost popularności jedzenia na wynos lub zamawianego online przyczynił się do kryzysu w supermarketach.

Najnowsze badania preferencji konsumentów w Wlk. Brytanii wykazały, że to właśnie Aldi jest ulubionym supermarketem klientów, dyskont wyprzedził dotychczasowego ulubieńca - Waitrose. Badani twierdzą, że Aldi zaimponował im przede wszystkim jakością świeżego jedzenia i produktami własnej marki oraz specjalnymi ofertami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA