PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Smyk: Bardzo dobre wyniki w Polsce i 12 nowych sklepów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 sie 2013 16:13

Smyk: Bardzo dobre wyniki w Polsce i 12 nowych sklepów

W I połowie br. w Grupie Smyk, działającej w ramach EM&F, zostało otwartych 12 nowych sklepów. Salony powstały w: Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji oraz w Czechach (pierwszy sklep w tym kraju). Na koniec czerwca 2013 r. sieć Smyk liczyła 187 lokalizacji - podała firma w komunikacie.

REKLAMA

Przychody ze sprzedaży Grupy Smyk wzrosły w I półroczu br. o 12% do 523 mln zł, a na bazie porównywalnych sklepów wzrost wyniósł 3,5% r/r. Jak podaje firma, wzrost został wypracowany głównie dzięki bardzo dobrym wynikom sklepów Smyk w Polsce.

W Grupie Smyk udział ubranek oraz bucików w strukturze sprzedaży wzrósł w I połowie br. do rekordowego poziomu 33,5% (32,9% w I połowie 2012 r.). Zabawki stanowiły 38% sprzedaży w I połowie 2013 r.

Marża brutto Grupy Smyk w ujęciu wartościowym wzrosła o 10% r/r do 223 mln zł. Wzrost marży nastąpił we wszystkich krajach, poza Niemcami, głównie dzięki korzystniejszej strukturze produktowej sprzedaży, tzn. coraz większy udział mają marki własne (ubranka, buciki oraz zabawki), które charakteryzują się wyższą rentownością. Spadek marży brutto nastąpił w sklepach Spiele Max, ze względu na spadek marży na zabawkach oraz wózkach. "Wynika to z konieczności obniżenia cen w odpowiedzi na agresywne promocje cenowe coraz popularniejszych sklepów internetowych" - czytamy dalej.

Na drugą połowę roku firma zaplanowała m.in. wprowadzenie na rynek kolejnej marki własnej - będą to kosmetyki i akcesoria dla niemowląt Smiki.   

Zysk EBITDA Grupy Smyk spadł o 73% r/r do 7 mln zł w I połowie 2013 r. Spółki z Polski oraz Rumuni zwiększyły zysk EBITDA w omawianym okresie, natomiast spadek nastąpił w Niemczech, Rosji i Turcji. "Pogorszenie zysku w Niemczech wynika z nasilenia walki konkurencyjnej, a tym samym obniżenia rentowności w segmencie zabawek. W Rosji spadek zysku wynika głównie z problemów logistycznych w dostawach towaru, które zostały już rozwiązane, a także negatywnego wpływu zmiany kursów walutowych. Natomiast spadek zysku w Turcji wynika z faktu, iż większość sklepów została otwarta w ciągu ostatnich 12 miesięcy (są na wczesnym etapie rozwoju, dopasowują się do realiów rynkowych i nie osiągnęły jeszcze docelowej rentowności sprzedaży), jak również z bardzo niskiego ruchu klientów, ze względu na serię protestów i zamieszek w Stambule i Ankarze" - komentuje firma.

Ze względu na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży w Grupie Smyk (wzrost o 27 sklepów w ciągu ostatnich czterech kwartałów) wzrosła także amortyzacja o 7 mln zł do 24 mln zł w I połowie 2013 r. Obciążyło to wynik operacyjny i w rezultacie Grupa Smyk zakończyła pierwszą połowę 2013 r. stratą na poziomie 23 mln zł.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA