PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Smyk kluczowym aktywem Grupy Empik

  • Autor: Propertynews.pl
  • 01 wrz 2015 11:12

Smyk kluczowym aktywem Grupy Empik Salon Smyk

Grupa Smyk to obecnie największy segment działalności Grupy Empik Media & Fashion. Sieć ma bardzo korzystne perspektywy rozwoju.

REKLAMA

Grupa Smyk obejmuje 206 sklepów z produktami dla dzieci pod markami - Smyk w Polsce, Rosji, na Ukrainie i w Rumunii, jak również Spiele Max w Niemczech.

Grupa Smyk jest aktualnie największym segmentem w portfolio Grupy EM&F - z 43-proc. udziałem w strukturze przychodów, generuje najwyższą EBITDA w Grupie EM&F.

W I połowie 2015 r. Grupa Smyk zanotowała dynamiczny wzrost wyników finansowych na wszystkich, kluczowych rynkach. Wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy o 48 mln PLN (+9% r/r) do 569 mln PLN: dwucyfrowy wzrost przychodów w Polsce (+17% r/r), w Niemczech (+8% r/r) oraz dwucyfrowe wzrosty przychodów na rynkach wschodnich.

Wzrost przychodów ze sprzedaży LFL w sklepach Smyk wyniósł 9,1% r/r - wysoką dynamikę sprzedaży LFL osiągnięto zarówno w Polsce, Niemczech, jak i na rynkach wschodnich. Wzrost marży brutto w ujęciu nominalnym Grupy o 24 mln PLN (+11% r/r) do 253 mln PLN, w ujęciu procentowym - marża brutto na poziomie 44%.

Smyk to także największy wzrost skorygowanej EBITDA w Grupie EM&F - o 448% r/r do 19 mln PLN. Firma osiągnęła to w wyniku dynamicznego wzrostu przychodów ze sprzedaży (w tym LFL), utrzymania poziomu marży brutto i ścisłej kontroli kosztów operacyjnych.

Najbliższe cele sieci to m.in. kontynuacja procesu transformacji Spiele Max w Niemczech, celem trwałego zwiększenia rentowności. Na rynku ukraińskim Smyk odnotował jak do tej pory dynamiczne wzrosty całkowitych przychodów (+40% r/r), sprzedaży LFL i marży brutto w ujęciu procentowym i nominalnym w walucie lokalnej. Efektem tego był osiągnięty istotny wzrost EBITDA w walucie lokalnej, jak również – mimo deprecjacji hrywny – w złotówkach.

W Rosji firma zanotowała kilkunastoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży w walucie lokalnej oraz wzrost marży brutto w ujęciu procentowym i nominalnym. Jednak dewaluacja rubla miała negatywny wpływ na koszty operacyjne, zwłaszcza koszty wynajmu, stąd w I połowie 2015 r. wynik EBITDA Smyk w Rosji w walucie lokalnej oraz wyrażony w PLN był nadal ujemny.

Smyk ma w najbliższym czasie stać się głównym motorem rozwoju Grupy Empik. Planowane jest zwiększenie marży i redukcji kosztów dzięki synergiom. Sieć ma także dalej rozwijać się w Polsce, także w oparciu o e-commerce. 

Firma postawi na dalszy wzrost sprzedaży marek własnych (w tym wysokomarżowej kategorii „ubranka”), rozwój  operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsze otwarcia sklepów w Niemczech. Celem firmy jest również dalsza poprawa rentowności operacji na Wschodzie, głównie w Rosji, m.in. dzięki nowym inicjatywom komercyjnym oraz kontroli kosztów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA