PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Solar nie idzie na giełdę wyłącznie po pieniądze. Po co jeszcze?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 mar 2012 15:00

Solar nie idzie na giełdę wyłącznie po pieniądze. Po co jeszcze?

20 marca spółka Solar Company SA opublikowała prospekt emisyjny. Na 12 kwietnia br. przypada pierwszy dzień notowań jej akcji na warszawskiej giełdzie. Oferta obejmuje nie więcej niż 12 mln akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 1 zł. W jakim celu firma nie mająca żadnego zadłużenia i dysponująca kapitałem własnym na rozwój podejmuje decyzję o debiucie na rynku regulowanym GPW?

REKLAMA

- Spółka ma w zamiarze sprzedaż udziałów, ale bez pozyskania dodatkowego kapitału. Rozwój na polskim rynku prowadzimy wyłącznie w oparciu o środki własne. Nie mamy też żadnego zadłużenia. Głównym celem emisji jest dla nas dywersyfikacja akcjonariatu - zaznacza Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA.

Jak podkreśla, po zakończeniu oferty publicznej obecni akcjonariusze i jednocześnie założyciele spółki pozostaną w posiadaniu pakietu akcji reprezentującego nie mniej niż 60 proc. głosów na WZA.

Jednocześnie mówi, że w przyszłości zarząd firmy nie wyklucza wykorzystania giełdy jako źródła finansowania, które uważa za bezpieczniejsze od długu bankowego.

- Decyzję o wejściu na GPW podjęliśmy również z myślą o dalszym wzmacnianiu wiarygodności firmy, co ma ogromne znacznie m.in. dla współpracy z zagranicznymi partnerami - wyjaśnia Stanisław Bogacki. - Giełda jest synonimem prestiżu, transparentności działań oraz stabilnej sytuacji finansowej. To szczególnie ważne m.in. w aspekcie rozwoju na rynku niemieckim, na którym do tej pory polskie sieci odzieżowe nie odniosły większych sukcesów - wyjaśnia Bogacki.

Solar Company chce silnie zaistnieć na zagranicznych rynkach, w znacznie większym wymiarze niż inne polskie sieci prowadzące rozwój poza Polską. - Celujemy w innego klienta niż np. sieć LPP. Nasza marka jest skierowana do zamożniejszego klienta, dlatego odnajduje się m.in. na zachodnich rynkach - tłumaczy Bogacki. - Obecnie największy potencjał widzimy w Rosji i Niemczech, czyli rynkach, na których już jesteśmy obecni, ale myślimy również o innych państwach. Tu chcemy badać popyt poprzez sieć sklepów partnerskich. Tak dzieje się np. w Belgii - mówi Stanisław Bogacki.

Główne działania w tworzeniu sieci franczyzowej poza granicami kraju przypadną na Rosję, gdzie w 2012 roku firma zamierza uruchomić 3 salony i kolejne 7 w 2013 roku. U naszych zachodnich sąsiadów w tym roku Solar planuje inaugurację 2 sklepów i kolejnych 4 rok później.

Ogólnie w 2012 firma chce uruchomić poza Polską 8 placówek franczyzowych i 4 partnerskie oraz 15 franczyzowych w 2013.

Ponadto spółka rozważa otwarcie dwóch sklepów własnych w Rosji na przełomie lat 2013-2014.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA