PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Solar odczuł negatywny wpływ Euro2012, ale liczy na dobry wynik w całym roku - wywiad

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 03 lip 2012 18:02

Solar odczuł negatywny wpływ Euro2012, ale liczy na dobry wynik w całym roku - wywiad

Solar Company, producent i dystrybutor odzieży damskiej, odczuł w czerwcu negatywny wpływ Euro2012 na wyniki sprzedaży, ale cały drugi kwartał był w większości zgodny z oczekiwaniami. Spółka ma nadzieję, że jeśli w drugim półroczu nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to tegoroczne wyniki będą satysfakcjonujące - poinformował w rozmowie z PAP Stanisław Bogacki, prezes spółki.

REKLAMA

"Zauważyliśmy w czerwcu wyraźnie mniejszą liczbę klientów w galeriach handlowych, a szczególnie w miastach, które były gospodarzami Euro" - powiedział PAP prezes Stanisław Bogacki.

"Należy mieć też na uwadze, że konkurencja na rynku odzieżowym w Polsce wzrosła. To nie jest tylko kwestia wejścia nowych uczestników rynku, ale i gwałtownego rozwoju sieci światowych, typu H&M, Zara. To wymusza coraz wcześniejsze wyprzedaże, jest też więcej działań promocyjnych w trakcie sezonu, których dawniej nie było. To też wpływa na wypracowywane przez spółki odzieżowe wyniki" - dodał.

Zauważył, że pierwsza część drugiego kwartału była zgodna z oczekiwaniami spółki.

"Pierwszy kwartał tego roku był lepszy, drugi w większości zgodny z naszymi oczekiwaniami, pod koniec kwartału widoczny był wpływ Euro2012 i wyprzedaży" - powiedział Bogacki.

Pytany o oczekiwania spółki co do wyników całego 2012 roku, odpowiedział: "Liczymy na wyniki satysfakcjonujące zarząd, jeśli na rynku nie zdarzy się nic nieprzewidzianego".

W pierwszym kwartale Solar Company wypracował 7,7 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 39,6 mln zł. Prognoza na ten rok zakłada 57,9 mln zł zysku netto oraz 201 mln zł przychodów.

Prezes Bogacki poinformował, że spółka w maju otworzyła dwa sklepy własne w nowych centrach handlowych: w Sky Tower we Wrocławiu i w Centrum Korona Kielce.

"Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć sklep w galerii Europa Centralna w Gliwicach" - powiedział.

Solar planował otwarcie w tym roku 8 zagranicznych sklepów franczyzowych.

"Prowadzimy zaawansowane prace związane z ich otwarciem. Mamy partnerów, większość podpisanych umów, ale trudno określić, czy nie będzie opóźnień w otwarciach. Mamy nadzieję, że się uda w tym roku, ale możliwe, że część przesunie się na przyszły rok" - powiedział prezes.

Rozwój zagraniczny jest dla spółki priorytetem.

"Chcemy utrzymać naszą silną pozycję na polskim rynku, ale jednocześnie będziemy rozwijać naszą działalność poza Polską, szczególnie w Niemczech i Rosji, choć nie wykluczamy też innych krajów" - powiedział Bogacki.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.