PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Spadek footfallu w Apsys. Winien zakaz handlu w niedziele

Spadek footfallu w Apsys. Winien zakaz handlu w niedziele
Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 lut 2019 17:34

W 2018 r. footfall dla zarządzanego przez Apsys Polska portfolio, wyniósł 147 milionów odwiedzin. To oznacza spadek w skali roku o 2,45 proc. Footfall od poniedziałku do soboty z wyłączeniem niedziel przynosi odmienny, napawający optymizmem wynik – 2,45 proc. wzrostu.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 lut 2019 17:34

Globalnie w 2018 r. footfall dla zarządzanego przez Apsys Polska portfolio, wyniósł 147 milionów odwiedzin. To oznacza spadek w skali roku o 2,45 proc., jednak pamiętać należy, że w marcu 2018 r. weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę, zatem dane są nieporównywalne. Analiza „like to like”, czyli analiza footfall od poniedziałku  do soboty z wyłączeniem niedziel przynosi odmienny, napawający optymizmem wynik – 2,45 proc. wzrostu (128 mln w 2017 vs 131 mln w 2018 r.).

Co warte podkreślenia w analogicznym okresie wskaźnik dla całego sektora centrów handlowych wyniósł minus 4,3 proc. - Oznacza to, że przyjęty przez Apsys kierunek zarządzania powierzchniami handlowymi, mimo niedziel niehandlowych, jest właściwy. Komunikacja, skupiona na podkreślaniu szerokiego zakresu oferty także w dni niehandlowe, przyniosła pozytywne efekty. Funkcje pozahandlowe, które dotychczas pozostawały w komunikacyjnym tle, dziś nabrały znaczenia - komentuje – Justyna Kur, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska. Dodaje, że zadaniem zarządcy jest edukowanie klientów o możliwości dokonywania satysfakcjonujących zakupów w dni handlowe i atrakcyjnego spędzania czasu w zarządzanych obiektach w niedziele wolne od handlu. Z badań przeprowadzonych przez firmę Inquiry wynika, że to właśnie oferta  kulturalno-rozrywkowa może stanowić o wyborze konkretnego centrum. - Dla nas istotne jest, żeby ten fakt dotyczył nie tylko dni, w które można zrobić zakupy. Dlatego rozbudowujemy strefę gastronomiczną w zarządzanych przez nas galeriach, czy wprowadzamy przestrzenie pozwalające na aktywizację społeczności lokalnej. Przykładem takiego działania może być galeria Bemowo, gdzie otwarto Miejsce Aktywności Lokalnej bMAL Klub Artystyczny. Są tu realizowane lokalne, niekomercyjne inicjatywy artystyczno-społeczno-kulturalne na rzecz mieszkańców dzielnicy Bemowo. To pierwszy tego typu projekt, który powstał na terenie centrum handlowego - dodaje.

Dla całego portfolio obroty dla danych porównywalnych wrosły o 2,19 proc., czyli o ponad 100 mln zł. więcej (odpowiednio 4,9 miliarda. zł w 2018 r. vs 4,8 miliarda zł. w 2017 r.), a dla danych nieporównywalnych obroty wrosły aż o 4,76 proc. (5,7 mld zł. w 2018 r. vs 5,4 mld zł. w 2017 r.). Niekwestionowanym rekordzistą jest Posnania, gdzie obroty wzrosły dla danych aż o 19 proc. 2018 był rokiem pracowitym dla Apsys Polska.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.