PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spadek sprzedaży w hipermarketach

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 sty 2014 09:34

W hipermarketach spadła sprzedaż żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków o 5,7 proc. Według danych firmy Nielsen na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 mkw.

REKLAMA

- Sieć Auchan, która ma aktualnie 28 placówek własnych - w przypadku przejęcia 49 sklepów sieci Real (na przejęcie pozostałych ośmiu UOKiK nie wyraził zgody) będzie posiadał 24 proc. udziałów w rynku hipermarketów pod względem numeryki placówek, stając się pod tym względem drugim graczem na tym rynku - mówi Tomasz Krysiak, ekspert firmy analitycznej Nielsen.
.
Z danych firmy Nielsen wynika, że w przypadku koszyka spożywczego, hipermarkety w ciągu roku zanotowały spadek sprzedaży o 5,7 proc., tracąc przy tym 0,7 punktu procentowego udziałów w rynku - ich udziały zmalały do 11,9 proc. (sprzedaż wartościowa, dane roczne XII.2012-XI.2013).

W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła o 8,3 proc., a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce (sprzedaż wartościowa, dane roczne XI.2012-X.2013).

- W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4 proc. udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7 proc. spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku - wyjaśnia Tomasz Krysiak z firmy Nielsen.

- Wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży - dodaje ekspert.

Jak wynika z najnowszego raportu Nielsen Shopper Trends, 3/4 klientów odwiedzających placówki hipermarketowe robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Polacy znacznie częściej odwiedzają placówki supermarketowe i dyskontowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA