PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spadek sprzedaży w hipermarketach

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 sty 2014 09:34

W hipermarketach spadła sprzedaż żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków o 5,7 proc. Według danych firmy Nielsen na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 mkw.

REKLAMA

- Sieć Auchan, która ma aktualnie 28 placówek własnych - w przypadku przejęcia 49 sklepów sieci Real (na przejęcie pozostałych ośmiu UOKiK nie wyraził zgody) będzie posiadał 24 proc. udziałów w rynku hipermarketów pod względem numeryki placówek, stając się pod tym względem drugim graczem na tym rynku - mówi Tomasz Krysiak, ekspert firmy analitycznej Nielsen.
.
Z danych firmy Nielsen wynika, że w przypadku koszyka spożywczego, hipermarkety w ciągu roku zanotowały spadek sprzedaży o 5,7 proc., tracąc przy tym 0,7 punktu procentowego udziałów w rynku - ich udziały zmalały do 11,9 proc. (sprzedaż wartościowa, dane roczne XII.2012-XI.2013).

W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła o 8,3 proc., a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce (sprzedaż wartościowa, dane roczne XI.2012-X.2013).

- W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4 proc. udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7 proc. spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku - wyjaśnia Tomasz Krysiak z firmy Nielsen.

- Wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży - dodaje ekspert.

Jak wynika z najnowszego raportu Nielsen Shopper Trends, 3/4 klientów odwiedzających placówki hipermarketowe robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Polacy znacznie częściej odwiedzają placówki supermarketowe i dyskontowe.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA