PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spadła sprzedaż Tesco

  • dlahandlu.pl
  • 22 kwi 2015 10:35

Tesco Polska opublikowało wyniki finansowe za rok 2014/15, kończący się 28 lutego 2015 r. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 11,2 mld zł (bez VAT). Sprzedaż porównywalna like-for-like wyniosła -1,4 %.

REKLAMA

- W tym roku kontynuowaliśmy inwestycję w nasze sklepy oraz w stałą poprawę oferty świeżej żywności. To spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych klientów, szczególnie w obszarze obsługi klienta. Działaliśmy jednak w trudnym otoczeniu rynkowym, co wraz ze zjawiskiem deflacji wpłynęło na nasze wyniki. W tym roku finansowym, dzięki wykorzystaniu doświadczenia w ramach nowego zespołu zarządzającego dla regionu Europy Środkowej, będziemy jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów - komentuje Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Sieć wymienia działania, jakie podjęła w badanym okresie:

• W minionym roku finansowym Tesco wzmocniło swoją ofertę dla klientów, skupiając się na działach świeżej żywności, ladach delikatesowych i piekarni. Poszerzyła się oferta produktowa, dzięki wprowadzeniu w nowej odsłonie marki Value oraz wzbogaceniu asortymentu Tesco Finest. 
• Firma uruchomiła w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, które odpowiada za tworzenie i rozwój nowych produktów marek własnych, oferowanych na rynkach krajów Europy Środkowej. 
•  Usługa Tesco Ezakupy poszerzyła swój zasięg o cztery nowe regiony i jest dostępna już dla 13,5 miliona klientów. Ezakupy zanotowały znaczny wzrost sprzedaży like-for-like, zaś od startu usługi w 2012 roku zrealizowano już 2 miliony zamówień.

Firma ogłosiła także zmianę w sposobie zarządzania i organizacji pracy na czterech europejskich rynkach - w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Nowym zespołem zarządzającym kieruje David Morris.

- To był rok pełen wyzwań dla naszych europejskich rynków, udowodniliśmy jednak, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć, gdy koncentrujemy się na potrzebach klientów. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży porównywalnej na przestrzeni roku w Czechach oraz poprawę wyników w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Chciałbym podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z Tesco za ogromne zaangażowanie dla naszych klientów. Pomimo poprawy wyników sprzedaży, cały czas wyzwaniem pozostaje zyskowność. By poprawić konkurencyjność naszego biznesu i zapewnić jego długofalowy rozwój, ogłosiliśmy powstanie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Dzięki temu będziemy bardziej konkurencyjni, uprościmy naszą pracę i uwolnimy zasoby, by móc skupić się na naszych klientach. Korzystając z wiedzy i doświadczenia czterech europejskich rynków będziemy budować perspektywiczny biznes Tesco w Europie Środkowej - powiedział David Morris.

Dyrektorem zarządzającym Tesco w Polsce został mianowany Adam Manikowski. Pracę w Tesco rozpoczął w styczniu 2013 r. jako dyrektor operacyjny w Chinach, zaś od lipca 2014 piastował stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych Tesco Polska.  Przed dołączeniem do Tesco pracował jako dyrektor marketingu w Jeronimo Martins, gdzie odpowiadał m.in. za proces rebrandingu sieci Biedronka. 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA