PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spadła sprzedaż Tesco

  • dlahandlu.pl
  • 22 kwi 2015 10:35

Tesco Polska opublikowało wyniki finansowe za rok 2014/15, kończący się 28 lutego 2015 r. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 11,2 mld zł (bez VAT). Sprzedaż porównywalna like-for-like wyniosła -1,4 %.

REKLAMA

- W tym roku kontynuowaliśmy inwestycję w nasze sklepy oraz w stałą poprawę oferty świeżej żywności. To spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych klientów, szczególnie w obszarze obsługi klienta. Działaliśmy jednak w trudnym otoczeniu rynkowym, co wraz ze zjawiskiem deflacji wpłynęło na nasze wyniki. W tym roku finansowym, dzięki wykorzystaniu doświadczenia w ramach nowego zespołu zarządzającego dla regionu Europy Środkowej, będziemy jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów - komentuje Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Sieć wymienia działania, jakie podjęła w badanym okresie:

• W minionym roku finansowym Tesco wzmocniło swoją ofertę dla klientów, skupiając się na działach świeżej żywności, ladach delikatesowych i piekarni. Poszerzyła się oferta produktowa, dzięki wprowadzeniu w nowej odsłonie marki Value oraz wzbogaceniu asortymentu Tesco Finest. 
• Firma uruchomiła w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, które odpowiada za tworzenie i rozwój nowych produktów marek własnych, oferowanych na rynkach krajów Europy Środkowej. 
•  Usługa Tesco Ezakupy poszerzyła swój zasięg o cztery nowe regiony i jest dostępna już dla 13,5 miliona klientów. Ezakupy zanotowały znaczny wzrost sprzedaży like-for-like, zaś od startu usługi w 2012 roku zrealizowano już 2 miliony zamówień.

Firma ogłosiła także zmianę w sposobie zarządzania i organizacji pracy na czterech europejskich rynkach - w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Nowym zespołem zarządzającym kieruje David Morris.

- To był rok pełen wyzwań dla naszych europejskich rynków, udowodniliśmy jednak, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć, gdy koncentrujemy się na potrzebach klientów. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży porównywalnej na przestrzeni roku w Czechach oraz poprawę wyników w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Chciałbym podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z Tesco za ogromne zaangażowanie dla naszych klientów. Pomimo poprawy wyników sprzedaży, cały czas wyzwaniem pozostaje zyskowność. By poprawić konkurencyjność naszego biznesu i zapewnić jego długofalowy rozwój, ogłosiliśmy powstanie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Dzięki temu będziemy bardziej konkurencyjni, uprościmy naszą pracę i uwolnimy zasoby, by móc skupić się na naszych klientach. Korzystając z wiedzy i doświadczenia czterech europejskich rynków będziemy budować perspektywiczny biznes Tesco w Europie Środkowej - powiedział David Morris.

Dyrektorem zarządzającym Tesco w Polsce został mianowany Adam Manikowski. Pracę w Tesco rozpoczął w styczniu 2013 r. jako dyrektor operacyjny w Chinach, zaś od lipca 2014 piastował stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych Tesco Polska.  Przed dołączeniem do Tesco pracował jako dyrektor marketingu w Jeronimo Martins, gdzie odpowiadał m.in. za proces rebrandingu sieci Biedronka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA