PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Spadły wyniki Tesco. To efekt niehandlowych niedziel?

Spadły wyniki Tesco. To efekt niehandlowych niedziel?
Fot. Tesco
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 10 kwi 2019 13:37

Sprzedaż LfL Tesco w Europie Środkowej w roku finansowym 2018/19 jest niższa o 2,3 proc. Jak podaje sieć, wprowadzony w Polsce zakaz handlu w niedziele miał spory wpływ na ten wynik (przyczynił się do spadku LfL w regionie o 1,3 proc.).

Tesco nie zdecydowało się również na udział w akcji promocyjnej "Czarny Piątek". Sieć zaznacza, że w tym roku w Polsce jest jedynie jedna handlowa niedziela.

Przychody sieci Tesco w Polsce za rok finansowy 2018/19 wyniosły 9,613 mln zł (1,986 mln funtów). Na koniec okresu sieć posiadała w naszym kraju 353 sklepy, co oznacza zamknięcie aż 62 placówek (415 sklepów w roku finansowym 2017/18).

- Poprawiamy jakość naszej działalności, koncentrując się na bardziej zrównoważonych kategoriach produktów (...). Upraszczamy na przykład model obsługi sklepu. W Polsce zamknęliśmy 62 sklepy przynoszące straty, co przyczyniło się do niewielkiego zysku rynku polskiego w drugiej połowie roku - podała spółka.

Jak sieć radziła sobie na innych rynkach? Sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 2,9 proc. (1,7 proc. w UK i o 1,3 proc. w Irlandii). Sprzedaż porównywalna przejętej w zeszłym roku hurtowni Booker wzrosła o 11,1 proc.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.157.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.