PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spodziewana mocna poprawa efektywności sprzedaży Biedronki

  • www.portalspozywczy.pl
  • 04 maj 2015 07:43

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na wzrost przychodów w sieci Biedronka. Jednocześnie oceniają, że brak jest perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki poprawy wyników spółki Jeronimo Martins w krótkim terminie.

REKLAMA

Zdaniem analityków Domu Maklerskiego mBanku po wzroście ceny akcji Jeronimo Martins o 40 proc. YTD (ang. Year-To-Date), spółka jest wyceniona z 41 proc. premią do grupy porównawczej na EV/EBITDA 2015 r. oraz 20 proc. premią na P/E 2015 r.

Według analityków, tak wysoka kapitalizacja JM nie znajduje uzasadnienia ze względu trzy trzy kwestie. Po pierwsze ograniczenie tempa rozwoju sieci Biedronka do 4,7 proc. 2014-17P CAGR (vs. 11,9 proc. 2010-14 CAGR). Po drugie oczekiwane obniżenie rentowności EBITDA sieci Biedronka do odpowiednio 6,6 proc. oraz 6,7 proc. w latach 2015/16 (vs. 7,8 proc./6,8 proc. w latach 2013/14). I po trzecie presji na wynik EBITDA z tytułu rozwijania sieci Hebe oraz Ara. Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na niższą dynamikę wzrostu EBITDA (7,9 proc. 2014-17P CAGR vs. 15,7 proc. 2010-13 CAGR).

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA