PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sport i rekreacja - czy na tym da się dobrze zarobić?

  • wnp.pl
  • 22 lip 2016 12:03

Sport i rekreacja - czy na tym da się dobrze zarobić? Decathlon, mat. prasowe

Społeczeństwa europejskie coraz więcej czasu poświęcają na sport i rekreację. Szczególną popularnością cieszą się sporty nie wymagające specjalistycznego sprzętu. Dynamika wzrostu sprzedaży artykułów biegowych sięga w ostatnich latach 30 proc.

REKLAMA

Cywilizacyjny i technologiczny postęp przyniósł mieszkańcom rozwiniętych krajów Europy między innymi więcej wolnego czasu. I więcej pieniędzy na jego wykorzystanie.

Pod względem liczby sklepów jesteśmy na piątym miejscu spośród 29 krajów, w których obecny jest Decathlon. Jego polską sieć tworzy 45 placówek handlowych. W sumie jest ich na świecie 1065. Obroty firmy rosną. W 2008 roku wynosiły globalnie 4,9 mld euro, w roku 2011 - już 6,5 mld euro, a w 2015 - 9,1 mld euro. 

Z kolei Go Sport ma na całym świecie 500 sklepów, z czego 30 w Polsce. W roku 2011 przychody sieci wyniosły ponad 680 mln euro. Wzrost liczony rok do roku był tak niewielki - 0,4 proc., że w zasadzie można mówić o zastoju. W Polsce, z powodu ciepłej zimy sprzedaż nawet spadła wówczas o 3.1 proc. W zestawieniu rok do roku był to w zasadzie czas zastoju, bo wzrost wyniósł 0,4 proc. W roku 2016 wartość sprzedaży grupy wynosiła już globalnie 680 mln, co stanowiło wzrost rok do roku o 3,2 proc. 

Kto żyje ze sportu?

Ważnym elementem gospodarki pozostaje turystyka, która tworzy dziesiątą część globalnego wzrostu. W polskim PKB jej udział jest niemal o połowę mniejszy, więc mamy tu jeszcze spore rezerwy. Według analityków, wartość polskiego rynku usług hotelarskich i spa wzrośnie w roku 2017 do 1,7 mld złotych. 

Podobne perspektywy ma segment fitness, który bardzo prężnie, choć nierównomiernie rozwija się w Europie. W raporcie "The European Health & Fitness Market 2016", przygotowanym przez firmę doradczą Deloitte i organizację EuropeActive, wyczytamy, że w roku 2015 europejski rynek usług fitness był wart prawie 27 mld euro, przy czym jego dwie trzecie skupia się w 5 krajach: w Wielkiej Brytanii, w Niemczech, Włoszech, Francji i w Hiszpanii. Polska dokłada do tortu zaledwie 3 proc. W fitness klubach jest u nas zrzeszonych 2,77 mln osób, podczas gdy w całej Europie - 52,4 mln.

Czytaj więcej: Sport i rekreacja - biznes z niedocenianym potencjałem

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA