PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sport i rekreacja - czy na tym da się dobrze zarobić?

  • wnp.pl
  • 22 lip 2016 12:03

Sport i rekreacja - czy na tym da się dobrze zarobić? Decathlon, mat. prasowe

Społeczeństwa europejskie coraz więcej czasu poświęcają na sport i rekreację. Szczególną popularnością cieszą się sporty nie wymagające specjalistycznego sprzętu. Dynamika wzrostu sprzedaży artykułów biegowych sięga w ostatnich latach 30 proc.

REKLAMA

Cywilizacyjny i technologiczny postęp przyniósł mieszkańcom rozwiniętych krajów Europy między innymi więcej wolnego czasu. I więcej pieniędzy na jego wykorzystanie.

Pod względem liczby sklepów jesteśmy na piątym miejscu spośród 29 krajów, w których obecny jest Decathlon. Jego polską sieć tworzy 45 placówek handlowych. W sumie jest ich na świecie 1065. Obroty firmy rosną. W 2008 roku wynosiły globalnie 4,9 mld euro, w roku 2011 - już 6,5 mld euro, a w 2015 - 9,1 mld euro. 

Z kolei Go Sport ma na całym świecie 500 sklepów, z czego 30 w Polsce. W roku 2011 przychody sieci wyniosły ponad 680 mln euro. Wzrost liczony rok do roku był tak niewielki - 0,4 proc., że w zasadzie można mówić o zastoju. W Polsce, z powodu ciepłej zimy sprzedaż nawet spadła wówczas o 3.1 proc. W zestawieniu rok do roku był to w zasadzie czas zastoju, bo wzrost wyniósł 0,4 proc. W roku 2016 wartość sprzedaży grupy wynosiła już globalnie 680 mln, co stanowiło wzrost rok do roku o 3,2 proc. 

Kto żyje ze sportu?

Ważnym elementem gospodarki pozostaje turystyka, która tworzy dziesiątą część globalnego wzrostu. W polskim PKB jej udział jest niemal o połowę mniejszy, więc mamy tu jeszcze spore rezerwy. Według analityków, wartość polskiego rynku usług hotelarskich i spa wzrośnie w roku 2017 do 1,7 mld złotych. 

Podobne perspektywy ma segment fitness, który bardzo prężnie, choć nierównomiernie rozwija się w Europie. W raporcie "The European Health & Fitness Market 2016", przygotowanym przez firmę doradczą Deloitte i organizację EuropeActive, wyczytamy, że w roku 2015 europejski rynek usług fitness był wart prawie 27 mld euro, przy czym jego dwie trzecie skupia się w 5 krajach: w Wielkiej Brytanii, w Niemczech, Włoszech, Francji i w Hiszpanii. Polska dokłada do tortu zaledwie 3 proc. W fitness klubach jest u nas zrzeszonych 2,77 mln osób, podczas gdy w całej Europie - 52,4 mln.

Czytaj więcej: Sport i rekreacja - biznes z niedocenianym potencjałem


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA