PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spowolnienie w branży przyczyną słabszego półrocza Solara

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 sie 2012 13:50

Spowolnienie w branży przyczyną słabszego półrocza Solara

Słabsze niż przed rokiem wyniki finansowe spółki wiążą się ze spowolnieniem w branży - poinformowali przedstawiciele Solara. Firma utrzymuje jednak wysokie marże i wysoką w porównaniu do konkurencji rentowność brutto.

REKLAMA

Solar Company odnotował w pierwszej połowie roku przychody ze sprzedaży w wysokości 72,3 mln złotych. Jest to o 12 mln złotych mniej (14,1 proc.), niż przed rokiem. Spadł również wskaźnik EBITDA (do 18,4 mln złotych). Zysk netto wynosi prawie 13 mln złotych.

- Pierwsze półrocze tego roku, a szczególnie koniec tego półrocza, było trudnym okresem dla branży. Zaobserwowaliśmy spadek liczby klientów w naszych salonach, którzy częściej wybierali emocje sportowe związane z EURO 2012, niż zakupy w centrach handlowych. W celu przyciągnięcia klientów do swoich sklepów, nasi konkurenci wcześniej niż w poprzednich latach zdecydowali się na rozpoczęcie akcji wyprzedażowych. W efekcie my również wcześniej niż zwykle rozpoczęliśmy letnie wyprzedaże, co nie pozostało bez wpływy na nasze wyniki finansowe. Odnotowaliśmy spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku na poziomie przychodów i zysków, jednak udało nam się osiągnąć wzrost rentowności brutto na sprzedaży do 75% oraz wysoką rentowność netto na poziomie blisko 18% - powiedział Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company S.A.

Dzięki zmniejszeniu kosztów sprzedanych towarów o 26 proc. firmie udało się zwiększyć rentowność brutto z 71 do 75 proc. Sama rentowność netto wyniosła w I półroczu 18 proc.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, strategia spółki nadal opierać się będzie na rozwoju marki Solar, ekspansji na rynki zagraniczne, poprawę efektywności sprzedaży oraz rozwój sieci sprzedaży w Polsce.

Zarząd Solara nie wyklucza również osiągnięcia prognoz na cały rok. Przypomnijmy, że plany spółki mówiły o przychodach ze sprzedaży 201 mln złotych (190 mln zł w 2011 roku) oraz zysku netto 57 mln złotych (przy 52 mln zł w 2011 roku).


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA