PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż Biedronki wzrosła tylko dzięki nowym sklepom

  • www.portalspozywczy.pl
  • 30 kwi 2014 18:05

Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, zanotowała w pierwszym kwartale tego roku wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc. Wzrost nastąpił jednak dzięki nowym otwarciom - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 2,7 proc. Spółka tłumaczy spadek tym, iż okres Świąt Wielkanocnych wypadał w tym roku później.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody Jeronimo Martins za pierwsze trzy miesiące tego roku wzrosły o 5,1 proc., do 2,9 mld euro. Wskaźnik EBITDA operatora Biedronki spadł o ponad 5 proc., do 158 mln euro, a zysk netto spadł o 17,1 proc., do 62 mln euro.

- Tak jak w poprzednich kwartałach, także w pierwszym kwartale tego roku otoczenie handlu detalicznego w segmencie FMCG było w Polsce wysoko konkurencyjne. Wszyscy główni gracze tego rynku prowadzili akcje promocyjne - czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

- Biedronka kontynuowała swoje kampanie marketingowe, rozpoczęte w lipcu 2013 roku i utrzymała pozycję lidera cenowego - dodaje firma.

Jak podaje Jeronimo Martins, ekspansja pozostaje priorytetem w strategii grupy, która kontynuuje inwestycje w nowe sklepy i remodeling starych.

Grupa zainwestowała w pierwszym kwartale tego roku 109 mln euro, z czego 87 proc. pochłonęły wydatki inwestycyjne sieci Biedronka. Na ten rok na inwestycje firma przeznacza w sumie około 600-700 mln euro. Plany inwestycyjne przewidują otwarcie 300 nowych sklepów Biedronka.

Grupa zamierza w tym roku skupić się na poprawie efektywności oraz kontynuować rozpoczęte inwestycje w działania handlowe, by utrzymać swoją pozycję konkurencyjną oraz zwiększyć sprzedaż powyżej rynku.

Według danych Jeronimo Martins, na koniec pierwszego kwartału 2014 roku sieć Biedronka liczyła 2.405 sklepów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA