PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż internetowa w Europie podwoi się w ciągu 5 lat

  • www.portalspozywczy.pl
  • 18 lis 2013 17:19

Według badań przeprowadzonych przez firmę Mintel, sprzedaż internetowa w Europie - na skutek bardzo szybkiego tempa wzrostu - podwoi się do 2018 roku i osiągnie 323 miliardy euro. Liderami pozostaną: Niemcy, Francja i Wielka Brytania, jednak to w krajach takich, jak: Holandia, Hiszpania czy Polska wyniki sprzedaży poprawią się najbardziej - mówi Rafał Brzoska, prezes firmy Integer.pl.

REKLAMA

- Światowy e-handel wciąż rozwija się w niesamowitym tempie, ale prawdziwe rekordy obrotu bije azjatycki rynek. Według eMarketer, globalny handel online wzrośnie w 2013 roku aż o 17 proc. - ten wynik jest w dużym stopniu uzależniony właśnie od prognozowanej eksplozji na azjatyckim rynku e-commerce - mówi Rafał Brzoska.

Jak podkreśla, światowym liderem w zakresie e-commerce pozostają niezmiennie Stany Zjednoczone. - Prognozuje się, że na koniec 2013 roku osiągnie imponującą wartość 419 miliardów dolarów - mówi.

W Chinach, zainaugurowany w 2009 roku przez giganta e-commerce Alibaba jako rodzaj promocji handlu internetowego, chiński Dzień Singla stał się jednym ze stałych elementów w każdym roku sprzedaży online. W zeszłym roku święto obchodzone 11 listopada pozwoliło serwisowi Alibaba osiągnąć rekordową sprzedaż w wysokości 3 miliardów dolarów w ciągu jednego dnia, dwa razy tyle, ile osiągnęli wszyscy amerykańscy sprzedawcy online razem wzięci podczas obchodzonego w Stanach Zjednoczonych ekwiwalentu Dnia Singla - Cyber Poniedziałku.

W tym roku po zaledwie połowie dnia Alibaba Group Holding Ltd. zanotowało na swoich stronach shoppingowych sprzedaż o wysokości 3,1 mld dolarów - zeszłoroczny wynik całodniowej sprzedaży podczas święta z 11 listopada. Na koniec poniedziałku spółka zanotowała kwotę transakcji na 35,19 mld juanów (5,78 mld dolarów).

Święto stało się bardzo atrakcyjne dla zachodnich marek z branży e-handlu, chętnych, żeby się wzbogacić na prężnym chińskim e-rynku. Kiedy 5 lat temu święto startowało, tylko 27 marek brało w nim udział. W tym roku weźmie ich udział ponad 20 tys., w tym takie marki, jak Gap, Adidas, Microsoft, Clarins czy Toys'R'Us.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA