PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż odzieży w internecie zdominuje tradycyjny handel?

  • dlahandlu.pl
  • 22 maj 2013 15:00

Obecnie w Polsce funkcjonuje niemal 1,3 tys. sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców. Obecnie ta kategoria polskiego e-commerce notuje 14 proc. wzrost liczby sklepów rok do roku. Pod tym względem lepsze są tylko e-delikatesy (17 proc. wzrost, wg raportu eHandel Polska 2012).

REKLAMA


Jak wynika z danych* PayU, odzież i obuwie to przedmioty, które równie chętnie kupowane są w sieci, jak i w sklepach tradycyjnych. - Zakupy online to preferowany sposób nabycia tego rodzaju asortymentu dla 43 proc. badanych internautów. Z drugiej strony 45 proc. osób w pierwszej kolejności woli poszukiwać odzieży, obuwia oraz dodatków w marketach - mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Wielu sprzedających odzież i obuwie w sieci korzysta z platformy handlowej Allegro. Średnia liczba miesięcznych odsłon tej kategorii w serwisie z ostatniego roku to aż 505 mln (dane za okres 04.2012-03.2013). Odzież Obuwie Dodatki to trzecia najbardziej dochodowa kategoria na Allegro, zaraz po Dom i Ogród oraz Motoryzacji.

- Najgorętszym sezonem zakupowym w ciągu roku jest okres przedświąteczny, jednak użytkownicy Allegro kupują równie dużo odzieży i obuwia także u progu wiosny oraz jesieni. Najmniejszą liczbę transakcji w tej kategorii notujemy w miesiącach wakacyjnych, w szczególności w lipcu - analizuje Wojciech Czajkowski z PayU SA, dostawcy płatności online m.in. na Allegro.

Według analiz PMR (Raport Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012), wiodącymi graczami na rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w Polsce są: sieć sprzedaży LPP (właściciel takich marek, jak Reserved, Cropp, House, Mohito), NG2 (obecnie CCC), H&M, Inditex (m.in. Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius), Deichmann, Redan (Top Secret, Troll), Wojas oraz Gino Rossi.

PayU SA obsługuje płatności w sklepach internetowych m.in. takich marek jak: Reserved, House, C&A, Wojas, Vistula, Ochnik czy Clarks.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA