PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż online i offline – relacja zdefiniowana na nowo

  • Autor: Agnieszka Pytlas z kancelarii Magnusson
  • 02 sty 2019 14:25

Sprzedaż online i offline – relacja zdefiniowana na nowo Fot. Fotolia

Czy czeka nas zmiana galerii handlowych w centra rozrywki? A może w ogóle powinniśmy zapomnieć o zakupach offline? Zagrożenia, możliwości i zmiany związane z rozwojem rynku e-handlu przybliża Agnieszka Pytlas z kancelarii Magnusson.

REKLAMA

Agnieszka Pytlas, posiada ponad 15-letnią znajomość sektora retail, Partner Zarządzający kancelarii Magnusson, Tokaj i Partnerzy

 


 

Jak pokazują wszystkie statystyki, nieustanny rozwój zakupów internetowych jest faktem. Jeszcze 15 lat temu sprzedaż detaliczna online w Polsce była nowością, teraz jej wartość szacowana jest na ponad 40 mld zł i rok do roku rośnie w tempie dwucyfrowym. W tym samym okresie bardzo wzrosła również wielkość powierzchni handlowej w Polsce i rozrosła się do aktualnych 14 mln metrów kwadratowych. Z doświadczeń wielu naszych klientów, z którymi współpracujemy w ramach praktyki retail, a którzy łączą prowadzenie działalności zarówno w formie tradycyjnych sklepów jak i online wynika, że konsumenci nadal chętnie wybierają zakupy w tradycyjnych sklepach. Okazuje się, że sprzedaż tradycyjna i online mogą mocno na siebie wpływać i to w pozytywnym sensie: sprzedawcy detaliczni zwiększają sprzedaż przez Internet, wykorzystując swoją fizyczną przestrzeń do budowania wizerunku marki i często jako wystawę sklepową, a także pragmatycznie do obsługi zamówień internetowych. Z kolei marki internetowe odkrywają, że fizyczny handel detaliczny jest bardziej opłacalną drogą dotarcia do klientów i tworzą miejsca, gdzie handel w tradycyjnym rozumieniu sklepów stacjonarnych łączy się z możliwościami Internetu, multimediami, cyfrowym dostępem do szerokiego wyboru towarów.

W ślad za tymi zmianami, którym już ogólnie nadano wspólne określenie Handlu Przyszłości, próbuje nadążać system prawny Unii Europejskiej w ramach programu Nowy Ład dla Konsumentów, który zgodnie z ideą Komisji Europejskiej ma zagwarantować, że wszyscy europejscy konsumenci będą mogli w pełni korzystać z przysługujących im praw oraz dopasowania tych praw do ery cyfrowej. Zgodnie z komunikatem Komisji Europejskiej z ubiegłego roku, dzięki nadchodzącym propozycjom zostanie zagwarantowane, że prawa te staną się rzeczywistością online i offline. Zdaniem Komisji, przepisy konsumenckie UE przyczyniły się do zwiększenia zaufania konsumentów: w 2016 r. prawie 6 na 10 konsumentów (58%) uważało, że są dobrze chronieni podczas dokonywania zakupów przez Internet z innego państwa członkowskiego, w porównaniu do zaledwie jednego na dziesięciu (10%) w 2003 r. 7 na 10 osób stwierdziło, że skorzystało z prawa do bezpłatnej minimalnej dwuletniej gwarancji na towary.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.