PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż w sklepach małoformatowych idzie w dół

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 cze 2015 07:57

W sklepach małoformatowych (do 300 mkw. ) w kwietniu 2015 r. wartość sprzedaży i liczba transakcji spadły w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej odpowiednio o ok. 4,5 proc. oraz 6,9 proc., jednocześnie obserwowalny jest wzrost liczby transakcji w porównaniu do miesięcy I kwartału 2015 (styczeń-marzec 2015).

REKLAMA

Według danych CMR w kwietniu 2015 najsilniejszy spadkowy trend wartości sprzedaży względem kwietnia 2014 dotyczył m.in. podkategorii: funkcjonalnych napojów mlecznych, przetworów rybnych, cukru oraz win owocowych. Natomiast podkategoriami, które odnotowały najwyższe wzrosty są m. in.: wina deserowe, cydry, orzeszki, tytonie i batony zbożowe.

Pod względem liczby transakcji do pięciu najważniejszych kategorii w sklepach małoformatowych w kwietniu 2015 należały piwo, papierosy, napoje gazowane, soki, nektary i napoje niegazowane oraz wody mineralne. Alkohole, produkty tytoniowe i napoje generowały blisko 45 proc. całkowitej wartości sprzedaży i blisko 66 proc. wszystkich transakcji.

Z danych CMR wynika, że średnia wartość transakcji wyniosła 11,99 zł i była wyższa o 2,6 proc. od średniej wartości w kwietniu ubiegłego roku. Jednocześnie była wyższa o 2,1 proc. w porównaniu do marca 2015.

W koszyku klienta typowego sklepu małoformatowego średnio znajdowały się 3  różne produkty -
średnia liczba opakowań w koszyku w kwietniu 2015 była wyższa o 0,6 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i wynosiła 3,27.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA