PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej

  • dlahandlu.pl
  • 31 mar 2015 10:13

Choć łączenie handlu internetowego z tradycyjnym niesie ze sobą wiele wyzwań, to daje też wymierne korzyści. Aby osiągnąć efekty synergii warto inwestować w najlepsze doświadczenia zakupowe dla klientów - konkludowali eksperci w czasie debaty Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej, która odbyła się w ramach konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, zorganizowanej przez Grupę PTWP.

REKLAMA

Bądźmy tam, gdzie są klienci

Nad tym jak rozwinąć nowe kanały sprzedaży zastanawiali się zarządcy spółki Ruch SA. Firma prowadzi 2,2 tys. kiosków w całej Polsce. - Analizowaliśmy różne scenariusze: czy uruchomić stronę internetową i sprzedawać tam prasę, czy zostać firmą świadczącą usługi dla przedsiębiorstw działających w segmencie e-commerce. W końcu doszliśmy do wniosku, że grono sprawnie działających spółek w tej branży jest duże, ale brakuje im partnera, który mógłby świadczyć usługi sprzedaży tradycyjnej oraz multikanałowej - stwierdził Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch SA. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziś w kioskach Ruchu sprzedawca ma możliwość promowania i rozdawania katalogów partnerów spółki. Ostateczny klient może tu złożyć zamówienie, a następnego dnia odebrać produkt. - Za naszym pośrednictwem można też prowadzić sprzedać np. ubezpieczeń komunikacyjnych czy pożyczek. W kioskach ma też miejsce finalizacja wielu transakcji - klient ma możliwość składania u nas elektronicznego podpisu - dodaje wiceprezes Ruchu. Stolarczyk przyznaje, że firma podjęła też dwie próby zaistnienia w świecie cyfrowej dystrybucji prasy. - Wierzymy w prasę elektroniczną i chcemy w ten rynek inwestować. Wykonaliśmy próbę zbudowania własnej platformy sprzedaży elektronicznej prasy. Z drugiej strony zauważyliśmy jednak bardzo silnego gracza na rynku, który już odniósł sukces. Niedługo potem zostaliśmy udziałowcem e-Kiosku - wyjaśnia.

„Multichannel retailing" nie jest też obcy firmie Oriflame, która przez wiele lat opierała swoją sprzedaż na papierowych katalogach i bezpośrednich kontaktach klientów z konsultantami marki. Dziś wciąż najważniejsza jest sprzedaż bezpośrednia - dotyczy 90 proc. rynku zbytu spółki. Jednak - jak podkreśla Gökhan Cakmak, dyrektor w Oriflame Cosmetics - rozwój nowoczesnych technologii i internetu spowodowały, że oferta kosmetyków w postaci elektronicznych katalogów musiała pojawić się w sieci. - Ten sposób prezentacji produktów zmienił zwyczaje zakupowe naszych klientów, ale także sposób pracy konsultantów. Wcześniej szczyt zamówień przypadał na moment po dystrybucji katalogu. Dziś sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie - podsumowuje.

Przedstawiciel firmy Oriflame mówi, że zmiany dotyczą także samych zamówień. Jest ich więcej, choć nie są tak duże, jak wcześniej. - Są też nowe oczekiwania względem miejsca dostarczenia towaru, a nasi klienci chcą śledzić cały proces sprzedaży i los ich zamówienia poprzez aplikacje na smartfona - opowiada.

Czytaj więcej: Relacja z debaty: Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA