PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej

  • dlahandlu.pl
  • 31 mar 2015 10:13

Choć łączenie handlu internetowego z tradycyjnym niesie ze sobą wiele wyzwań, to daje też wymierne korzyści. Aby osiągnąć efekty synergii warto inwestować w najlepsze doświadczenia zakupowe dla klientów - konkludowali eksperci w czasie debaty Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej, która odbyła się w ramach konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, zorganizowanej przez Grupę PTWP.

REKLAMA

Bądźmy tam, gdzie są klienci

Nad tym jak rozwinąć nowe kanały sprzedaży zastanawiali się zarządcy spółki Ruch SA. Firma prowadzi 2,2 tys. kiosków w całej Polsce. - Analizowaliśmy różne scenariusze: czy uruchomić stronę internetową i sprzedawać tam prasę, czy zostać firmą świadczącą usługi dla przedsiębiorstw działających w segmencie e-commerce. W końcu doszliśmy do wniosku, że grono sprawnie działających spółek w tej branży jest duże, ale brakuje im partnera, który mógłby świadczyć usługi sprzedaży tradycyjnej oraz multikanałowej - stwierdził Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch SA. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziś w kioskach Ruchu sprzedawca ma możliwość promowania i rozdawania katalogów partnerów spółki. Ostateczny klient może tu złożyć zamówienie, a następnego dnia odebrać produkt. - Za naszym pośrednictwem można też prowadzić sprzedać np. ubezpieczeń komunikacyjnych czy pożyczek. W kioskach ma też miejsce finalizacja wielu transakcji - klient ma możliwość składania u nas elektronicznego podpisu - dodaje wiceprezes Ruchu. Stolarczyk przyznaje, że firma podjęła też dwie próby zaistnienia w świecie cyfrowej dystrybucji prasy. - Wierzymy w prasę elektroniczną i chcemy w ten rynek inwestować. Wykonaliśmy próbę zbudowania własnej platformy sprzedaży elektronicznej prasy. Z drugiej strony zauważyliśmy jednak bardzo silnego gracza na rynku, który już odniósł sukces. Niedługo potem zostaliśmy udziałowcem e-Kiosku - wyjaśnia.

„Multichannel retailing" nie jest też obcy firmie Oriflame, która przez wiele lat opierała swoją sprzedaż na papierowych katalogach i bezpośrednich kontaktach klientów z konsultantami marki. Dziś wciąż najważniejsza jest sprzedaż bezpośrednia - dotyczy 90 proc. rynku zbytu spółki. Jednak - jak podkreśla Gökhan Cakmak, dyrektor w Oriflame Cosmetics - rozwój nowoczesnych technologii i internetu spowodowały, że oferta kosmetyków w postaci elektronicznych katalogów musiała pojawić się w sieci. - Ten sposób prezentacji produktów zmienił zwyczaje zakupowe naszych klientów, ale także sposób pracy konsultantów. Wcześniej szczyt zamówień przypadał na moment po dystrybucji katalogu. Dziś sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie - podsumowuje.

Przedstawiciel firmy Oriflame mówi, że zmiany dotyczą także samych zamówień. Jest ich więcej, choć nie są tak duże, jak wcześniej. - Są też nowe oczekiwania względem miejsca dostarczenia towaru, a nasi klienci chcą śledzić cały proces sprzedaży i los ich zamówienia poprzez aplikacje na smartfona - opowiada.

Czytaj więcej: Relacja z debaty: Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA