Śródmiejskie centra handlowe wzmacniają rozwój miast


Śródmiejskie galerie handlowe w mniejszych miastach często są jedynymi atrakcyjnymi przestrzeniami publicznymi i rozrywkowymi. Odwiedza je duża liczba klientów, którzy korzystają również z oferty handlowo-usługowej dostępnej poza obiektem, w jego okolicy. Takie obiekty wbrew pozorom nie likwidują lokalnej przedsiębiorczości, tylko ją wzmacniają.
- Tworzenie śródmiejskich centrów handlowych powoduje korzystne zmiany w strukturze handlu i usług w mieście. Pojawienie się w centrum miasta dużego, nowoczesnego obiektu handlowego to silny magnes dla mieszkańców miasta i całego regionu. Klienci takiego obiektu w naturalny sposób powodują ożywienie działalności handlowo-usługowej w najbliższej okolicy. Umożliwiają lepsze funkcjonowanie pobliskich sklepów czy rozwój gastronomii w historycznych centrach miast. Jednocześnie pojawienie się dużej ilości nowej i nowoczesnej powierzchni najmu, oznacza spadek czynszów najmu lokali użytkowych przy głównych ulicach handlowych czy rynkach, a to oznacza duże korzyści dla lokalnych przedsiębiorców. Przy niższych kosztach najmu rozwija się tam gastronomia czy inne punkty handlowo-usługowe. Zatem nowoczesne obiekty handlowe w centrum miasta to szansa na przyciągnięcie do śródmieścia nowych klientów oraz tworzenie kolejnych miejsc pracy – mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada.
Dekada specjalizuje się w budowie centrów handlowych w centrach miast, często łącząc je z dworcami autobusowymi. W swoim portfolio ma również kilka funkcjonujących już śródmiejskich galerii handlowych, m. in. w Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku czy Sieradzu. Takie centra poprawiają rentowność sklepów prowadzonych w najbliższej okolicy i powodują rozwój okolicznej gastronomii. Umożliwiają również prowadzenie działalności lokalnym przedsiębiorcom na terenie centrum handlowego, np. w postaci sklepów franczyzowych. Prowadzenie handlu w centrach miast to również zyski dla miejskiego budżetu poprzez dodatkowe podatki od nieruchomości czy od wynagrodzeń zatrudnionych pracowników.
Dekada Sieradz jest jednym z najważniejszych obiektów Dekady. To największa galeria w regionie o powierzchni całkowitej ponad 12 tys. mkw. Atutem obiektu jest właśnie lokalizacja w centrum miasta. Tenant mix Dekady Sieradz jest dopasowany do rynku lokalnego. Obecnie ofertę obiektu tworzy ponad 30 znanych międzynarodowych i polskich marek.
- Lokalizacja Dekady Sieradz bez wątpienia wpływa na sukces tego obiektu – mówi Jacek Przybyłek, dyrektor galerii handlowej Dekada Sieradz – Z roku na rok najemcy notują coraz lepsze wyniki obrotów, a odwiedzalność obiektu stale wzrasta. Nasz sukces to także wygrana dla miasta, w którym od początku działalności Dekady Sieradz obserwujemy duże ożywienie gospodarcze – dodaje.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.