PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Stara Mydlarnia stawia na rozwój

Stara Mydlarnia stawia na rozwój
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2019 11:34

Stara Mydlarnia rozwija sieć sklepów franczyzowych w Polsce oraz sieć dystrybucyjną za granicą - nawet na tak egzotycznych i wymagających rynkach, jak japoński, amerykański czy australijski.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2019 11:34

Firma zadebiutowała w 2001 roku. Łatwo oczywiście nie było. Pomysł, by samodzielnie wziąć się za ręczne wytwarzanie naturalnych mydeł, wymagał przejścia przez poligon prób i błędów. Ta historia zdarzyła się przecież na długo przed boomem na kosmetyki naturalne, w epoce, w której Internet raczkował, a na pewno nie można w nim było znaleźć instruktażowych filmów, jak samodzielnie wytworzyć mydło glicerynowe.

Te obiektywne przeszkody jednak nie zniechęciły Sylwii Brzuski, która mogła wtedy sobie i innym udowodnić, jak silny ma charakter i jak bardzo wierzy w swój projekt. Razem z nią w powodzenie Starej Mydlarni wierzyła najbliższa rodzina i przyjaciółka. To dawało niezbędne na starcie wsparcie.

Żeby było jeszcze trudniej - początki działalności przypadły firmie na okres, kiedy na polskim rynku mocno rozpychały się światowe koncerny, próbując zepchnąć rodzime firmy do narożnika. Trudniej było o surowce, dostęp do receptur był mocno ograniczony, a startowanie z własnym sklepem zamiast wchodzenia na półki drogerii, niektórzy traktowali jak niepotrzebną fanaberię. By przetrwać, trzeba było determinacji, nieszablonowych działań marketingowych, ale przede wszystkim postawienia na wysoką jakość produktów, by konsument sam mógł poczuć różnicę. Mydła Starej Mydlarni były droższe od tych produkowanych masowo, ale szybko okazało się, że za jakość klienci gotowi są płacić więcej.

- Kiedy już wyspecjalizowałam się w mydłach, zabrałam się za opracowywanie receptur kosmetyków naturalnych, tworząc apetyczne i zdrowe dla skóry produkty. Były to rozmaite peelingi, masła do ciała, olejki do masażu z dodatkiem ekstraktów roślinnych, płatków kwiatów: róży, lawendy, nagietka – wspomina początki działalności Sylwia Brzuska.

Okazało się, że pomysł z kosmetykami, które były bliskie naturze to strzał w dziesiątkę. Marka zyskiwała rozpoznawalność w szybkim tempie, mimo że wydatki na reklamę raczej do przesadnie wysokich nie należały. 

Zyski były reinwestowane: w maszyny, w technologie, w zatrudnianie kolejnych pracowników. W pewnym momencie Sylwia i Jacek Brzuska zdali sobie sprawę, że Stara Mydlarnia wyszła poza skalę rodzinnej manufaktury. Wielkość produkcji, poziom sprzedaży, wchodzenie na nowe rynki – te dane były jasnym dowodem, że ledwie kilka lat wystarczyło do stworzenia nieźle rozpędzonej firmy kosmetycznej.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.