PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Starsze centra bronią się przed młodszą konkurencją

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 sty 2013 08:49

Starsze centra bronią się przed młodszą konkurencją

Starsze centra handlowe potrafią skutecznie bronić się przed konkurencją nowszych i większych obiektów handlowych. Takim przykładem jest gdański Manhattan, w sąsiedztwie którego powstała Galeria Bałtycka. Właściciel galerii wdrożył strategię „4RE" (remodelingu, rekomercjalizacji, rebrandingu i repozycjonowania), która przełożyła się na istotny wzrost liczby klientów i wysokość obrotów.

REKLAMA

- Wprowadzenie strategii „4RE" w Manhattanie zaowocowało ogromnym sukcesem, którego przejawem był między innymi duży wzrost obrotów - mówi Jakub Miciński, Asset Manager w firmie Sirius Investments Sp. z o.o., która zarządza Manhattanem w imieniu właściciela - australijskiego funduszu APN Retail Fund.

- Bezpośrednio po pierwszym etapie zmian, to jest w 2011 roku, obroty centrum wzrosły o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a w 2012 o kolejne 10,2 proc. rok do roku - dodaje Miciński.

Rekomercjalizacja, remodelling, repozycjonowanie i rebranding to strategia, która jest z powodzeniem wdrażana od 2009 roku w obiekcie. Efektem tych zmian jest pojawienie się w galerii 23 nowych marek (na ogółem 70 lokali handlowych), a także systematyczny wzrost footfallu.

Rekomercjalizacja
Obecny właściciel Manhattanu to australijski fundusz APN Poland Retail Found, kupił obiekt - wówczas dwuletni - w 2006 r. W międzyczasie zmieniły się warunki na gdańskim rynku centrów handlowych, w związku z tym wymagania i aspiracje konsumentów. Zasadniczej zmiany wymagał tenant mix. Sirius Investments, rozpoczął rekomercjalizację w 2009 r. od zmiany operatora spożywczego, którym został, debiutujący w Trójmieście, supermarket delikatesowy Piotr i Paweł. Od tego momentu co roku pojawiali się w Manhattanie nowi "anchorzy" i inni najemcy uzupełniający dotychczasową ofertę: Charles Voegele, CCC, powiększony lokal drogerii Rossmann, C&A, Empik, KappAhl, sklep jubilerski YES, kawiarnie Cafe Club i Starbucks, sklep komputerowy X-Kom, salon kosmetyków profesjonalnych Bikor, Centrum Medyczne Polmed czy kręgielnia MK Bowling. Szczególnie owocny pod względem nowej oferty był ubiegły rok, kiedy to pojawiły się: ekstremalna kawiarnia Baltic Place, Sklep Koszykarza, Sklep Biegacza, Centrum Piłkarskie R-Gol, kawiarnia Pesca Fresca, a przede wszystkim unikalny w skali kraju najemca - Biblioteka Manhattan.

Repozycjonowanie
Dzięki wprowadzeniu do oferty Manhattanu teatru, galerii sztuki i biblioteki, stał się on unikalnym połączeniem oferty komercyjnej i kulturalno-rozrywkowej. - (...) Dzisiaj Manhattan to „miasto w pigułce" - oprócz 70 sklepów, kawiarni i restauracji, znajdują się tu również przychodnia, klinika stomatologiczna, dietetyczka, apteka, salon fryzjersko-kosmetyczny, klub fitness, myjnia samochodowa, kantor, biuro podróży, czy szkoła języków obcych. No i oczywiście Centrum Sztuki i Rekreacji Manhattan. Od trzech lat, w centrum mieści się Teatr Znak - jedyna taka instytucja kulturalna w centrum handlowym w Polsce - mówi Katarzyna Szczycińska, dyrektor centrum handlowego.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA