PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Stokrotka ciąży na wynikach Grupy Eurocash

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • 13 maj 2014 10:47

Sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła 3,72 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 3,7 proc. Według władz grupy spadek obrotów wynika głównie z zakończenia w ubiegłym roku współpracy z siecią Stokrotka oraz efektu przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał 2014 r.

REKLAMA

Skonsolidowana marża brutto wzrosła w I kwartale 2014 r. o 1,02 pp do 10,2 proc., jednakże wzrost kosztów sprzedaży i przejściowo niższa efektywność logistyki w dawnej Grupie Dystrybucyjnej Tradis spowodowały spadek rentowności na poziomie marży EBITDA i netto. EBITDA Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła niespełna 41,6 mln zł (-17,2 proc. rdr), zaś skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,3 mln zł, wobec 11,3 mln zł w I kwartale 2013 r.

- Mimo solidnych wzrostów sprzedaży w Cash&Carry, Delikatesach Centrum oraz KDWT, łączna sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. była nieco niższa niż przed rokiem. To przede wszystkim efekt nałożenia się na siebie dwóch czynników. Pierwszym było zakończenie dostaw do sieci supermarketów Stokrotka w połowie ubiegłego roku - w samym I kwartale 2013 r. sprzedaż ta wyniosła około 195 mln zł - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

I dodaje: - Drugim czynnikiem był tzw. efekt kalendarza, czyli fakt, że święta wielkanocne w tym roku miały miejsce w II kwartale, a nie w I kwartale, jak w ubiegłym roku. Efekt ten widać szczególnie w spadku sprzedaży like-for-like (dla stałej liczby placówek) w sieci Delikatesy Centrum o blisko 5-proc. Odczuli go także nasi główni konkurenci. Na to wszystko nałożyło się ponadto ogólne pogorszenie nastrojów konsumentów w rynku detalicznym.

Według członka zarządu spółki "pozytywnym sygnałem w Grupie Eurocash jest poprawa marży brutto na sprzedaży, która w I kwartale 2014 r. wyniosła 10,2 proc.

- Z drugiej strony wzrosły także koszty sprzedaży, a sieć logistyczna Eurocash Dystrybucja, czyli dawnej Grupy Dystrybucyjnej Tradis, bez sprzedaży dla Stokrotki charakteryzuje się niższą efektywnością. Dlatego intensywnie pracujemy nad dalszą integracją i restrukturyzacją dawnego Tradisu, w tym nad integracją systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum, co powinno przełożyć się na poprawę wyników w tych formatach w kolejnych latach. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w tym roku planujemy także intensyfikację rozwoju organicznego, m.in. poprzez nowe otwarcia hurtowni Cash&Carry i sklepów Delikatesy Centrum. Podtrzymujemy nasze plany zakładające, że sieć Delikatesów Centrum powiększy się w 2014 r. o około 150 placówek - zapowiedział Jacek Owczarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA