PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Stokrotka rozwija nowy format sklepów

  • www.portalspozywczy.pl
  • 04 mar 2014 15:56

Stokrotka rozwija nowy format sklepów

Grupa Emperii planuje jeszcze w tym kwartale rozpocząć uruchamianie sklepów w nowym formacie - małych supermarketów o powierzchni sprzedaży 200-400 mkw. Spółka zakłada, że w tym roku pojawi się około 20. sklepów pod szyldem Stokrotka Market, natomiast począwszy od przyszłego roku otwarć takich sklepów będzie dwukrotnie więcej niż otwarć tradycyjnych Stokrotek.

REKLAMA

W czwartym kwartale 2013 roku Emperia Holding, właściciel m.in. sieci sklepów Stokrotka, zapoczątkowała proces połączenia dwóch mniejszych spółek z grupy, tj. Maro Markety sp. z o.o. i Społem Tychy SA ze spółką Stokrotka. Połączenie tych spółek to nie tylko zmiana organizacyjna w grupie, ale również efekt podjęcia decyzji co do zapoczątkowania prac nad stworzeniem nowego formatu sklepów własnych o powierzchni mniejszej od typowych supermarketów.

- Koncept jest już gotowy. Będziemy uruchamiać takie sklepy już od tego kwartału - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka zdecydowała się na wejście w nowy format sklepów, ponieważ ocenia, że w formacie sklepów o powierzchni 200-400 metrów kw. jest duży potencjał.

- Format marketowy jest nam też potrzebny do przejęć. Do tej pory akwizycje napotykały na jeden problem - często mieliśmy do czynienia z siecią, która posiadała kilka supermarketów i kilka małych sklepów, które nie pasowały do naszej działalności. Teraz, mając mniejszy format, dysponujemy sklepami o powierzchni od 200 do 1000 metrów kw. - mówi prezes.

- Jesteśmy zainteresowani tym, by przyłączać do Emperii nowe sieci, tym bardziej, że teraz możemy celować także w mniejsze sklepy - dodaje.

Pierwsze sklepy pod szyldem Stokrotka Market pojawią się w Poznaniu, będą to lokale przekształcone z obecnych Maro Marketów. Docelowo Stokrotka chce otwierać kilkadziesiąt takich sklepów rocznie.

- Im mniejszy format, tym więcej sklepów można w nim otworzyć w porównywalnym czasie. Zakładamy, że stosunek otwarć mniejszych sklepów do otwarć tradycyjnych Stokrotek będzie wynosił 2:1. To oznacza, że przy 30 otwarciach Stokrotek, będzie 60 otwarć Stokrotek Marketów - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

Dodaje, że plan ten będzie realizowany od 2015 roku. - W tym roku będziemy zadowoleni, jeśli pojawi się 20 mniejszych sklepów - mówi.
Prezes podtrzymał plan otwarć tradycyjnych Stokrotek na 2014 rok, zakładający 30 nowych sklepów. - Plan jest ambitny, ale dużą część lokalizacji mamy już zapewnionych - mówi Dariusz Kalinowski. Emperia Holding opublikowała we wtorek wyniki za cztery kwartały 2013 roku. Grupa wypracowała w ubiegłym roku 1,97 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o niemal 1 proc. rok do roku oraz 15,2 mln zł zysku netto wobec 20,8 mln zysku rok wcześniej. Jak spodziewali się analitycy, działalność detaliczna grupy przyniosła sporą stratę - 31,2 mln zł.

Spółka tłumaczy, że strata segmentu detalicznego to bezpośredni efekt rozpoczętego w III kwartale procesu uruchomienia własnej logistyki. Od miesiąca lipca Stokrotka Sp. z o.o. rozpoczęła przyjmowanie dostaw towarów na magazyn centralny oraz ich dalszą dystrybucję za pomocą magazynów regionalnych do sklepów detalicznych. Efektywność logistyki nie osiągnęła jeszcze poziomu gwarantującego dochodowość segmentu.

 

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA