PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Stokrotka zapowiada dynamiczny rozwój sieci

  • www.portalspozywczy.pl
  • 15 lis 2013 14:13

Stokrotka zapowiada dynamiczny rozwój sieci

Emperia Holding szacuje, że w systemie franczyzowym, który zostanie uruchomiony w przyszłym roku, będzie powstawać 15-30 sklepów Stokrotka rocznie. Ponadto, firma planuje otwieranie własnych sklepów. - Jeżeli byśmy zsumowali tempo rozwoju organicznego plus franczyzę, będziemy jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci w formacie supermarketowym - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii oraz Stokrotki, który w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl przedstawia wstępne założenia konceptu franczyzowego.

REKLAMA

Sieć chciała w tym roku otworzyć 15 nowych placówek, a w przyszłym roku - 30. Czy plan uda się zrealizować?
Wierzymy, że zrealizujemy plan na ten rok, a jeśli nie, to będzie nam niewiele brakowało. Tak naprawdę na samym końcu wszystko będzie zależało od tego, czy deweloperowi uda się oddać obiekt w ostatnich dniach grudnia, czy przesunie się to na styczeń. Plan jest realny.
Podobnie plan na przyszły rok. Dziś możemy już mówić o nim znacznie pewniej, niż poprzednio, bo gros lokalizacji na przyszły rok jest już przygotowanych.

Jak dalej sieć chciałaby się rozwijać? Jaki jest koncept rozwoju sieci na rynku, na którym rozpychają się łokciami różne formaty?
Będziemy rozwijali się na kilka sposobów. Po pierwsze, fundamentalnym celem jest cały czas, mimo trudnego rynku, zwiększanie sprzedaży z istniejących lokalizacji. Chcemy to osiągnąć poprzez oferowanie klientom nowych produktów, czyli poprzez zaspokajanie ich potrzeb, a także poprzez przyciąganie nowych klientów, dzięki temu, że brand Stokrotka jest lepiej rozpoznawalny.

Drugi kierunek, to rozwój organiczny poprzez otwieranie własnych sklepów. Cel tu mieliśmy jasny - około 30 lokalizacji w przyszłym roku.
Zadeklarowaliśmy, że w przyszłym roku wychodzimy z ofertą franczyzy do właścicieli sklepów supermarketowych. Pierwszy, testowy sklep franczyzowy pojawi się jeszcze w tym roku. W przyszłym roku wyjdziemy już z otwartą ofertą do franczyzobiorców i będziemy proponowali przystąpienie do sieci Stokrotka.

Będzie to franczyza, w której franczyzobiorca dostanie nie tylko towar, dobrą cenę zakupu, ale także wsparcie marketingowe, gazetki, promocje, takie same jak w naszej sieci detalicznej. W zamian za to musi zrealizować wobec konsumenta tę deklarację, którą my składamy jako Stokrotka, bo przecież klient wchodząc do sklepu nie będzie wiedział, czy jest to sklep własny, czy franczyzowy.

Ile sieć chciałaby mieć takich sklepów franczyzowych?
Chcielibyśmy mieć ich dużo, ale jesteśmy realistami. Stawiamy dosyć wysoko poprzeczkę franczyzobiorcom, więc nie myślimy o rozwoju w tempie 100 lokalizacji rocznie. Realne tempo to bardziej 15-30 lokalizacji. Choć, jeśli będzie więcej, też będziemy się cieszyli, jednak tu chodzi o jakość, nie o ilość. Nie chcielibyśmy, by konsument był rozczarowany tym, co zobaczy w sklepie. Nie po to inwestujemy duże środki w rozpoznawalność marki, jesteśmy obecni w wielu mediach, mocno pracujemy nad tym, by konsumentowi dać gwarancję spójnego konceptu, aby dla paru lokalizacji zaryzykować pozycjonowanie brandu.

Czy to nie jest zbyt wolno? Inni opetratorzy rozwijają swoje sieci franczyzowe bardzo dynamicznie...
Gratuluję wszystkim, którzy szybciej się rozwijają, jeśli nie przypłacają tego jakością. Dla nas najważniejsza jest jakość. Jeżeli byśmy zsumowali tempo rozwoju organicznego plus franczyzę, będziemy jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci w formacie supermarketowym. Mówimy tu nie tylko o franczyzie, ale o spójnym koncepcie handlowym.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA