PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Stolica zaprosi handel na ulice

Stolica zaprosi handel na ulice
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 22:10

Wszystkie stolice europejskie mają reprezentacyjną ulicę modową. W Warszawie szansę na to ma środkowy odcinek Marszałkowskiej - uważa Jan Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego JLL. Władze miasta chcą wykorzystać ten potencjał, ograniczając ruch samochodowy. Kluczową barierą jest oczekiwany przez sieci handlowe długoletni okres najmu. – Dlatego szukamy operatora ciągu lokali, co pozwoli nam zyskać przewagę w zarządzaniu całymi segmentami ulicy – tłumaczy Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 22:10

JLL w ramach badania przygotowanego dla stołecznego ratusza zidentyfikowało trzy rodzaje ulic handlowych. Pierwszy to reprezentacyjna ulica handlowa. Jej profil jest zdominowany przez branżę modową. Z reguły znajduje się w ścisłych centrach miast, w gęstej zabudowie, z dużym ruchem pieszych. Drugi rodzaj stanowią ulice bądź kwartały luksusowe, oferujące towary z wyższej półki. Znajdują się zazwyczaj w bardziej kameralnych zakątkach. Ostatnim segmentem ulic handlowych wyodrębnionych przez JLL są szlaki w poszczególnych dzielnicach, które ze względu na lokalizację w ciągu komunikacyjnym i duży ruch pieszych wykształciły sobie funkcję handlową.

Które kategorie w Warszawie wymagają wsparcia? – pytał Jan Zombirt podczas targów i konferencji ReDI zorganizowanej przez Polską Radę Centrów Handlowych.

Warszawie brakuje reprezentacyjnej ulicy modowej. Wszystkie stolice europejskie mogą się taką pochwalić. Tymczasem w stolicy Polski potencjał ma jedynie fragment Marszałkowskiej w okolicach Domów Centrum - uważa Jan Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego JLL.

Dlaczego nie Nowy Świat i Chmielna?

- Ich charakter bardzo się zmienił w ostatnich latach. Tradycyjny handel został wyparty w dużej mierze przez funkcję gastronomiczną, co nie jest wcale złym zjawiskiem. Na całym świecie trend rozwijającej się gastronomii na ulicach ożywia place i dzielnice. Jednak z tego powodu te dwa popularne stołeczne trakty należy uznać za ulice spacerowe – podkreśla Jan Zombirt. 

Dalej w artykule:

• Czym różni się ulica handlowa od centrum handlowego?

• Gdzie sieci handlowe, po spełnieniu kilku warunków, widziałyby swoje salony przy ulicy?

• Czy warszawiacy lubią spędzać wolny czas w centrum Warszawy?

• Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski o problemie braku synergii strategii władz miasta z dzielnicowymi programami zarządzania lokalami użytkowymi.

• Co zrobić z pierzejami, które nie mają lokali użytkowych?

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Adam 2019-06-05 08:30:40
    W końcu, choć bardziej naturalna ulicą na handlowa ulice wydaje się jednak Chmielna. Ma już kilka większych lokali, które w każdej chwili mogłyby zostać zagospodarowane na większe sklepy odzieżowe czy obuwnicze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.