PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Subway rośnie w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 08 cze 2015 14:27

Subway rośnie w Polsce Subway

O 20 procent (rok do roku), wzrosła w 2014 r. sprzedaż licencji franczyzowych na prowadzenie restauracji Subway w Polsce. 47 procent z nich zostało zakupionych przez obecnych już, posiadających co najmniej jedną restaurację, krajowych franczyzobiorców sieci amerykańskiego giganta gastronomicznego.

REKLAMA

Na koniec I kwartału 2015 r. Subway dysponował w Polsce 98 punktami zlokalizowanymi głównie w dużych galeriach handlowych, przy śródmiejskich deptakach, na dworcach kolejowych czy stacjach benzynowych.

- W skali globalnej aż ok. 80 procent franczyzobiorców Subway to tzw. Multi Unit Owners - przedsiębiorcy posiadający więcej niż jedną restaurację. Widzimy ten trend również w Polsce, ale oczywiście poszukujemy nowych partnerów. Docelowo w Polsce zamierzamy przekroczyć liczbę 300 restauracji. To oznacza, że dopiero zrealizowaliśmy 1/3 naszych planów – informuje Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

Średnia wartość sprzedaży Subway w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o 4 procent, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5 procent. Zwiększył się również do 10,5 procent udział polskich restauracji Subway na mapie regionu środkowo-europejskiego obejmującego Bułgarię, Czechy, Gruzję, Rosję, Rumunię, Słowację, Słowenię i Węgry. Łącznie działa tam 878 restauracji, najwięcej w Rosji - 665.

- Polska jest dla nas perspektywicznym rynkiem nie tylko ze względu na potencjał ludnościowy. Widzimy wyraźną zmianę nawyków żywieniowych i, może z lekkim opóźnieniem wobec południowych sąsiadów, ale rosnącą kulturą spożywania posiłków poza domem. To trampolina do dalszego rozwoju zarówno sieci Subway jak i naszych franczyzobiorców – dodaje M. Princ

Subway posiada dziś prawie 44 tysiące lokali w 110 państwach. Łączne przychody sieci za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld USD. Według magazynu Forbes marka Subway za 2014 r. uplasowała się na 85 pozycji listy 100 najcenniejszych marek na świecie i jest wyceniana na 6 miliardów dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA